متفرقه

اکستندر شبکه چیست؟

اکستندر شبکه چیست؟

در ابتدا معنی لغوی این کلمه را برای شما بیان می کنیم
Extend به معنای توسعه دادن، طولانی کردن است در اینصورت Extender به معنی افزایش دهنده و توسعه دهنده است.
زمانی که شما در سیستم نظارت تصویر خود به مشکل انتقال داده به علت فاصله زیاد مواجه شدید ُ نیاز به Ethernet PoE Extender یا اکستندر POE شبکه خود را دارید.

اکستندر شبکه دستگاهی است که می تواند فاصله را تا ۱۰۰۰ متر افزایش دهد. این دستگاه در خانه و ادارات و… مورد استفاده قرار می گیرد.
رنج اکستندرها مانند سایر محصولات شبکه‌ای بی‌سیم هستند. اما کاربرد این دستگاه متفاوت است.
فاصله سوییچ شبکه تا مقصد زیاد است؛ چه باید کرد؟
اگر در شبکه خود از سوئیچ های poe استفاده می کنید برای رفع این مشکل باید از اکستندرهای poe یا سوئیچ های دارای قابلیت اکتند نتلن استفاده کنید.

اگر در سیستم نظارت تصویر خود به دلیل فاصله طولانی نتوانستید داده ها را انتقال دهید در اینصورت به کمک یک اکستندر poe می توانید این مشکل را برطرف کنید.

اکستندر شبکه چیست؟

روش کار اکستندر به این صورت است که مسافت را برای اترنت استاندارد از ۱۰۰ متر تا ۱۰۰۰ می تواند افزایش دهد و در کابل کشی باید از کابل شبکه مرغوب استفاده کنید تا بتوانید برق را از طریق اتصال شبکه تامین کنید.

در اینجا شما را با سوئیچ شبکه poe آشنا می کنیم.
در پاسخ به سوال فاصله سوییچ شبکه تا مقصد زیاد است؛ چه باید کرد؟ باید گفت : در صورتی که سوییچ شبکه ای که استفاده می کنید ؛ POE است. راه حل این مشکل استفاده از اکستندر POE یا استفاده از سوئیچ های دارای قابلیت اکستند netlan می باشد. در این مطلب برای بیان طرز کار اکستندر ابندا روش کار POE را بطور خلاصه و سپس روش نصب و کار اکستندر POE را بیان می کنیم. در پایان یک اکستندر با کیفیت از شرکت معتبر نتلن خدمت شما عزیزان معرفی می شود.

فلسفه کار POE
برق با فرکانس ۶۰ هرتز یا کمتر کار می کند ، در حالی که انتقال داده در فرکانس های بین ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون هرتز کار می کند. با بهره گیری از تفکیک فرکانس بین انتقال قدرت الکتریکی و جریان داده های دیجیتال ، می توان هر دو سرویس را از طریق یک کابل ارائه داد.

دو استاندارد POE
IEEE 802.3af حداکثر ۵ وات برق را تأمین می کند.
IEEE 802.3at (PoE plus) حداکثر ۲۵ وات را تأمین می کند.

اکستندر POE و روش کار آن چیست؟
راه حل مشکل “فاصله سوییچ شبکه تا مقصد زیاد است؛ چه باید کرد؟” اکستندر POE است. وقتی ما در سیستم نظارت تصویر با مشکل عدم انتقال داده به علت فاصله زیاد مواجه می شویم.
در این حالت نیاز به اکستندر POE شبکه خود را نشان می دهد.

اکستندر شبکه چیست؟

روش کار اکستندر POE
اکستندر POE با شکستن دو مرز مهم ، فناوری PoE را به سطح بعدی یا فاصله دورتر می رساند:
۱) محدودیت ۱۰۰ متری مسافت را برای اترنت استاندارد تا قاصله ۲۵۰ متری با فعال کردن حالت اکستند سوئیچ های نتلن برطرف می کند.
۲) از کابل کشی کابل شبکه مرغوب مس استفاده کنید تا برق را از طریق اتصال شبکه مشابه جریان داده اترنت تأمین کند.

سوئیچ‌های poe از مهم‌ترین دستگاه‌های شبکه هستند که می‌توانند برق برخی از تجهیزات تحت شبکه را تامین کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی سوئیچ poe و معرفی سوئیچ‌های poe نتلن بپردازیم. کاربردها و مزایای سوئیچ های PoE را نیز بررسی می‌کنیم.

poe چیست؟
poe مخفف چیست؟ عبارت PoE مخفف Power over Ethernet و منظور از آن، تکنولوژی انتقال برق روی کابل اترنت است. با تکنولوژی PoE می‌توان علاوه بر داده‌ها برق را نیز توسط کابل اترنت به تجهیزات شبکه منتقل کرد. در این‌صورت به کابل برق نیازی نخواهید داشت. برای مثال، اگر دوربین تحت شبکه سازگار با PoE را به یک دستگاه سوئیچ poe وصل کنید و سوئیچ به برق وصل باشد، دیگر لازم نیست دوربین نیز به برق متصل شود، زیرا سوئیچ شبکه poe علاوه بر داده‌ها برق را نیز از طریق کابل اترنت به دوربین منتقل می‌کند.

با این‌که در تکنولوژی PoE، برق و داده‌ها هر دو توسط کابل اترنت منتقل می‌شوند، اما جریان الکتریکی با سیگنال‌های داده درون کابل اترنت هیچ تداخلی پیدا نمی‌کند.

سوئیچ شبکه poe چیست و چه انواعی دارد؟
سوئیچ های poe نوعی سوئیچ شبکه هستند که فناوری PoE را به‌صورت بومی پشتیبانی می‌کنند. وقتی تجهیزات شبکه به سوییچ poe متصل می‌‌شوند، سوئیچ بررسی می‌کند که آیا آن تجهیزات نیز با PoE سازگار هستند یا نه؛ اگر سازگار بودند به‌طور خودکار به آن‌ها برق می‌دهد. تفاوت سوئیچ poe با معمولی همین است.

در سوئیچ های poe معمولا زیر پورت‌های سوییچ poe نوار باریک زردرنگ قرار گرفته تا بدین‌شیوه از سوئیچ‌های عادی شبکه تفکیک شوند.
به‌طور معمول دستگاه‌های تحت شبکه که از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند میزان ولتاژ مختلفی را نیاز دارند. به‌طور مثال، از دستگاه‌های PoE با ولتاژ پایین باید به تلفن‌های VoIP و تصویری، دوربین‌های تحت شبکه، اکسس‌پوینت‌های وایرلس، دستگاه‌های صوتی، سامانه‌های کنترل کامپیوتر از راه دور و تین کلاینت (Thin Client) اشاره کرد. از دستگاه‌های PoE با ولتاژ بالا باید به تلویزیون‌ها، مانیتورهای کامپیوتری و لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد.

سوییچ poe گونه‌های مختلفی دارد؛ از سوئیچ‌های غیرمدیریتی (unmanaged) ارزان با تعداد پورت کم گرفته تا سوئیچ‌های چندپورتی پیچیده مدیریت‌پذیر (managed switch) که درون رک نصب می‌شوند.

در حال حاضر گونه‌های مختلفی از سوئیچ شبکه poe به بازار عرضه می‌شوند. این سوئیچ‌ها عمدتا ۸ پورت، ۱۲ پورت، ۲۴ پورت و ۴۸ پورت دارند. آن‌ها را برحسب میزان کنترل‌های امنیتی نیز می‌توان به دو دسته سوئیچ‌های PoE مدیریت‌پذیر و مدیریت‌ناپذیر تقسیم کرد. یکی دیگر از تقسیم‌بندی‌های مهم سوئیچ‌های PoE، فعال (اکتیو) یا منفعل (پسیو) بودن آن‌هاست.

اکستندر شبکه چیست؟

مزایای poe
فناوری PoE مزایای مهمی دارد، از جمله:
صرفه‌جویی در زمان و هزینه: PoE شما را از کابل‌کشی برق بی‌نیاز می‌کند. نصب کابل‌ شبکه، کار ساده‌ای است و به تکنسین نیازی ندارد.
انعطاف‌پذیری: تجهیزاتی مانند دوربین آی پی و اکسس پوینت بی سیم را می‌توان بدون نیاز به پریز برق، در هر نقطه‌ای که مناسب است مستقر کرد و در صورت لزوم جای آن‌ها را تغییر داد.
ایمنی: PoE از نوسان برق و افزایش و کاهش ناگهانی آن که به تجهیزات آسیب‌ می‌زند، ایمن است.
اطمینان‌پذیری: در فناوری PoE برق موردنیاز تجهیزات از منبع مرکزی و سازگار (PSE)، و نه از مجموعه‌ای از آداپتورهای دیواری تامین می‌شود. می‌توان یک منبع برق دائمی نیز در نظر گرفت تا اثر قطعی برق خنثی شود.
مقیاس‌پذیری: استفاده از PoE، نصب و توزیع اتصالات شبکه را تسهیل می‌کند و کارایی را افزایش می‌دهد.
نکته: حداکثر فاصله‌ای که سوئیچ poe می‌تواند روی کابل اترنت برق منتقل کند ۱۰۰ متر است. در فضاهای بزرگ برای رفع این محدودیت از تجهیزاتی مانند پاور اکستندر یا کابل‌های فیبر نوری استفاده می‌شود.

کاربرد سوئیچ poe
چه تجهیزاتی از PoE بهره می‌برند؟ کاربرد سوئیچ های poe متنوع است اما سه حوزه مهم‌ زیر از آن جمله‌اند:
تجهیزات بی سیم: اکسس پوینت‌های وای فای و بلوتوث و نیز دستگاه‌های کارت‌خوان RFID عموما با PoE سازگار هستند.
تلفن VoIP: با استفاده از PoE می‌توان چند تلفن را به تنها یک پریز دیواری متصل کرد. و می‌توان برق آن‌ها را درست مانند سیستم‌‌های آنالوگ قدیمی، از دور قطع کرد.
دوربین‌های IP: امروزه PoE تقریبا جزء لاینفک دوربین‌های نظارتی تحت شبکه شده و نصب و جابه‌جایی آن‌ها را تسهیل و تسریع کرده است.
سوئیچ poe نتلن هوشمند بوده و پورت‌های PoE و سازگار یا ناسازگار بودن تجهیزات متصل به پورت‌ها با فناوری PoE را به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد. اگر تجهیزات غیر PoE مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ به پورت‌ PoE متصل باشند، سوئیچ poe اکتیو طوری با آن‌ها تعامل می‌کند که گویی به سوئیچ عادی متصل شده‌اند. درنتیجه، به آن پورت فقط داده می‌فرستد و نه برق. در واقع سوئیچ poe اکتیو از انتقال برق به تجهیزات غیر PoE خودداری می‌کند تا آن‌ها آسیب نبینند.

اما سوئیچ poe غیر اسمارت همیشه روی کابل اترنت با ولتاژ مشخصی جریان الکتریکی می‌فرستد و اهمیتی نمی‌دهد که آیا وسیله متصل به سوئیچ با PoE سازگار است یا نه. لذا سوئیچ poe پسیو ممکن است به تجهیزات غیر PoE آسیب بزند.

در ادامه به بررسی انواع کابل های شبکه و تست های استاندارد کابل ها خواهیم پرداخت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *