تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته در مشهد طراحی، فروش و نصب

معرفی دوربین مداربسته بولت

معرفی دوربین مداربسته بولت

جدول محتوا

یکی از پرکاربردترین دوربین‌های مداربسته، دوربین مداربسته بولت است. درواقع این نوع دوربین مداربسته مناسب برای فضای آزاد تولید می‌شود و در برابر شرایط سخت آب و هوایی مثل گرد و غبار و باران مقاوم است.

همچنین این نوع دوربین‌های مداربسته به صورت واضح در دید عموم قرار می‌گیرند و به نوعی شناخته شده‌ترین شکل دوربین مداربسته محسوب می‌شوند که این موضوع باعث شده است که دوربین مداربسته بولت به عنوان یک عامل بازدارنده قابل مشاهده عمل کند. درواقع طبق تحقیقات انجام شده، وجود دوربین‌های مداربسته بولت در یک ملک، باعث می‌شود که مجرمان کمتر به سراغ آن ملک بروند.

در این مقاله قصد داریم شما را با این نوع دوربین مداربسته بیشتر آشنا کنیم و ویژگی‌ها، مزیت‌های و معایب استفاده از آن را بررسی کنیم.

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته هستید و کمی در بازار این محصول گم شده‌اید و نیاز به کمک دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله “راهنمای خرید دوربین مداربسته” را مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی نکاتی برای خرید بهترین نوع دوربین مداربسته براساس نوع نیاز شما، پرداخته‌ایم.

معرفی دوربین مداربسته بولت

ویژگی‌های دوربین مداربسته بولت

یک دوربین بولت درحال تصویر برداری.

فاصله کانونی طولانی

دوربین‌های مداربسته بولت دارای فاصله کانونی طولانی‌تری نسبت به دیگر دوربین‌های مداربسته هستند و مجهز به لنز وریفوکال یا ثابت هستند که امکان نظارت دوربین مداربسته به صورت دوربرد را فراهم می‌کند.

این موضوع باعث شده است که این دوربین‌های مداربسته مناسب برای محیط‌هایی مثل پارکینگ‌ها، خیابان‌ها و ورودی‌ها یا فضاهای بیرونی بزرگ باشند.

مناسب برای فضای آزاد

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، این نوع دوربین مداربسته، مناسب برای فضای آزاد تهیه شده است و در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاوم است. همچنین این نوع دوربین، دارای لبه‌ای بالای لنز میباشد که از تابش اشعه‌های خورشید به دوربین جلوگیری می‌کند و تصاویری واضح را ضبط می‌کند.

قابلیت دید در شب

برخی از دوربین‌ مداربسته بولت، دارای ویژگی‌ دید در شب هستند و از چراغ‌های مادون قرمز داخلی یا LED برخوردار هستند که این امکان را برای آنها بوجود می‌آورد که حتی در نور کم یا تاریکی کام، تصاویر را به وضوح ضبط کنند.

این ویژگی به خصوص برای نظارت شبانه از محیط‌های بیرونی املاک مسکونی، تاسیسات تجاری، حیاط‌های ذخیره سازی در فضای باز، انبارها و سایت‌های صنعتی بسیار مفید است.

بازدارندگی سارقان

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، دوربین‌های مداربسته بولت به صورت واضح در محیط‌ها قابل مشاهده هستند و به عنوان عاملی بازدارنده برای متجاوزان یا مجرمان احتمالی عمل می‌کنند.

مخصوصا در صورتی که دوربین مداربسته بولت از ویژگی دید در شب برخوردار باشد، با روشن بودن LEDها یا لامپ‌های مادون قرمز در شب نیز، به عنوان یک بازدارنده قوی عمل می‌کند.

انعطاف پذیری و قابلیت تنظیم

دوربین‌های مداربسته بولت اغلب طیف وسیعی از قابلیت تنظیم را ارائه می‌دهند. می‌توانید این دوربین‌ها را بچرخانید، کج کنید یا تنظیم کنید تا مناطق خاصی را برای نظارت پوشش دهید. همچنین برخی از مدل‌ها دارای لنزهای زوم هستند که به شما امکان می‌دهد فاصله کانونی را از راه دور تنظیم کنید.

نصب و نگهداری آسان

نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته بولت بسیار آسان است. این دوربین‌های مداربسته اغلب با استفاده از براکت‌ها و لوازم جانبی نسب می‌شوند که فرآیند نصب را ساده می‌کند.

قابلیت زوم

دوربین‌های بولت به دلیل فضای کافی برای لنزها و حسگرهای CCD بزرگتر، قابلیت‌های زوم و عملکرد در نور کم را افزایش می‌دهند. به طور کلی، بزرگترین مزیت دوربین مداربسته بولت، مقرون به صرفه بودن و سهولت اجرای زوم اپتیکال است.

معایب دوربین‌ مداربسته بولت

دوربین بولت که در فضای آزاد قرار گرفته است و کثیف شده است.

دوربین‌های مداربسته بولت به دلیل طراحی خاصی که باعث شده آنها را در دیدرس قرار دهد، زمانی که در ارتفاعات خیلی پایین نصب می‌شوند، ممکن است اشکالات و معایب قابل توجهی داشته باشند.

 ظاهر برجسته

ظاهر برجسته علاوه بر اینکه می‌تواند یه مزیت و ویژگی برای دوربین‌های بولت محسوب شود، می‌تواند یک عیب نیز محسوب شود. درواقع در صورتی که شما قصد داشته باشید که دوربین مداربسته شما به صورت نامحسوس تصاویر را ضبط کند، ظاهر برجسته دوربین‌های بولت اصلا برای این هدف و نیاز ایده آل نخواهد بود.

تغییر زاویه دید

در صورتی که دوربین‌های بولت در ارتفاع پایین نصب شوند، امکان اینکه مجرمان بتوانند دنده‌های آن را تعویض کنند و ناحیه نظارتی را تغییر دهند وجود دارد.

آلوده شدن

دوربین‌ مداربسته بولت به دلیل اینکه معمولا در فضای آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشتر با گرد و غبار و آلودگی درگیر است و جمع شدن درون این دستگاه و ایجاد مشکل بسیار زیاد است.

انواع دوربین مداربسته بولت

 

دوربین بولت مینی

دوربین بولت مینی از ابعاد کوچک‌تری نسبت به دیگر نسخه‌های آن برخوردار است و طراحی فشرده‌ای دارد. این نوع دوربین‌ها معمولا برای نظارت تصویری در فضاهای محدود شناخته می‌شوند و به دلیل برخورداری از ابعاد کوچک، به راحتی در مکان‌های مختلف قابل نصب هستند و بدون جلب توجه، محیط را تحت نظر قرار می‌دهند.

کاربردها
  • ورودی‌ها
  • مناطق کوچکتر در فضای باز

دوربین بولت PTZ

دوربین‌های بولت PTZ به عنوان دوربین‌های بسیار انعطاف پذیر شناخته می‌شوند. این نوع دوربین‌ها امکان تنظیم زوم و جهت از را دور را برای نظارت بهتر بر مناطق بزرگ‌تر فراهم می‌کنند.

کاربردها
  • مناسب برای پوشش مناطق وسیع مانند پارکینگ‌ها و نمای بیرونی ساختمان

دوربین بولت فضای آزاد

دوربین بولت فضای آزاد به نوعی به عنوان دوربین‌های معمولی بولت محسوب می‌شوند که ظاهری برجسته دارند و می‌توان از آنها در فضای آزاد به راحتی استفاده کرد. این نوع دوربین‌ها از بازوهای نصب برخوردار هستند که آنها را مستعد جابجایی و دستکاری می‌کند.

کاربرد‌ها
  • نظارت در شب
  • دید طولانی در شب

تفاوت دوربین مداربسته بولت و دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام از دیگر دوربین‌های مداربسته رایج در بازار محسوب می‌شود که کاربردهای بسیار زیادی دارد و معمولا هنگام خرید دوربین مداربسته، با چالش انتخاب دوربین بین دوربین مداربسته دام و دوربین مداربسته بولت روبرو خواهید شد.

همانطور که گفتیم دوربین‌های بولت برد طولانی‌تری را پوشش می‌دهند اما در مقابل دوربین‌های گنبدی یا دام، توانایی پوشش دهی زاویه دید وسیع‌تری را دارند.

یکی از مشکلات دوربین‌های بولت که در بخش معایب‌ هم آن را بررسی کردیم، قابلیت تغییر دادن راحت زاویه دید است. در مقابل دوربین‌های دام دارای یک حفاظ هستند و امکان تغییر زاویه دید دوربین را ندارند و دقیقا زوایای تنظیم شده را تحت پوشش قرار می‌دهند.

هر یک از این دوربین‌ها کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند. درواقع دوربین‌های بولت مناسب برای پوشش مسافت‌های طولانی هستند و می‌توان از آنها در محیط‌های آزاد استفاده کرد. درمقابل، دوربین‌های دام مناسب برای مسافت‌های کوتاه اما با زاویه باز هستند و معمولا در محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صورتی که قصد خرید دوربین دام با کیفیت بالا و قیمت مناسب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بخش “دوربین دام” در سایت آریا ایمن را بررسی کنید.

جمع بندی

دوربین‌ مداربسته بولت به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای نظارت بر فضاهای آزاد، ورودی‌ها و همچنین نظارت بر فضاهای بزرگ محسوب می‌شود. در این مقاله سعی داشتیم شما را با ویژگی‌ها و معایب این نوع دوربین مداربسته آشنا کنیم و به شما برای خرید این دوربین مداربسته کمک کنیم. شما می‌توانید برای آشنایی با دیگر نوع دوربین‌های مداربسته، مقاله “معرفی انواع دوربین مداربسته” را نیز مطالعه کنید.

در صورتی که قصد خرید دوربین مداربسته بولت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به بخش “دوربین مداربسته بولت” در سایت آریا ایمن مراجعه کنید. ما در مجموعه آریا ایمن، انواع دوربین‌های مداربسته بولت را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می‌دهیم. همچنین در صورتی که سوالاتی درباره این نوع دوربین مداربسته برای شما باقی مانده است، می‌توانید به راحتی با پشتیبانی مجموعه آریا ایمن(05137051234) تماس حاصل فرمایید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله شما را با دوربین مداربسته بولت، بیشتر آشنا کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه آریا ایمن را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید