آموزشی

آیا دوربین های مداربسته بدون برق کار می کنند؟

آیا دوربین های مداربسته بدون برق کار می کنند؟

این سوالی هست که ذهن خیلیارو به خودش مشغول کرده…
چرا که هدف ما از خرید تجهیزاتی از قبیل دوربین مداربسته ، تامین امنیت و نطارت بر امور هست.
در صورتی که قطع برق باعث بشود این سیستم از کار بیافتد عملا امنیت خانه ، خانواده ،، املاک و کارخانجات به خطر می افتد. و نمیتوانیم بر امور واشخاص نظارت داشته باشیم و یا مزاحمان را شناسایی کنیم.

اینجاست که به اهمیت این موضوع پی می بریم، آیا سیستم های دوربین مداربسته بدون برق هم کار می کند؟!
در ادامه مطلب پاسخ این سوال را برای شما توضیح می دهیم…
در هنگام قطع برق چه اتفاقی برای سیستم مداربسته ما می افتد؟ چگونه این مشکل را حل کنیم؟
عموما بر این باورند که سیستم دوربین مداربسته بدون برق کار نمی کند اما باید بگوییم این موضوع بستگی به نوع سیستمی است که استفاده شده و اینکه آیا پیشبینی قطع برق و کار کردن سیستم بدون برق شده است یا نه!
بگذارید در این مورد صحبت کنیم که چه سیستم هایی می توانند بدون برق کار کنند؟

عموما دوربین های مداربسته آنالوگ و یا AHD دارای منابع تغذیه آداپتوری هستند که با ولتاژ ۱۲ ولت کار می کنند. این سیستم ها از نظر منابع تغذیه آنها به دو حالت سیم کشی می شوند.
در حالت اول تمامی دوربین ها از یک منع تغذیه آداپتور سوئیچینگ مرکزی تغذیه می شوند و این آداپتور برق ۲۲۰ ولت را به ۱۲ ولت تبدیل کرده و دوربین های مداربسته را روشن می کند.
در حالت دوم در کنار هر دوربین یک منع تغذیه ۱۲ ولت آداپتوری حداقل ۲ آمپر تعبیه شده که دوربین را روشن می کند،
و دستگاه ضبط کننده نیز دارای آداپتوری جداگانه است که برق ۲۲۰ ولت را به ۱۲ ولت تبدیل کرده و سیستم را روشن می کند.

۱- در این سیستم ها اگر بخواهیم دوربین ها بدون برق هم کار کنند ، می توانیم از دستگاه تامین برق اضطراری UPS 12 ولت استفاده کنیم. باطری های این دستگاه در حالت عادی با استفاده از برق شارژ می شوند و در زمان قطع برق ، دوربین ها و دستگاه ضبط کننده را تامین می کند.
در سیستم های شبکه و دوربین های مداربسته IP نوع تغذیه متفاوت است . در این سیستم ها تغذیه دوربین ها توسط سوئیچ های POE تامین می شود و دیتا نیز توسط این سوئیچ ها به سرور و یا NVR ارسال می شود.

۲- در این سیستم ها در زمان قطع برق لازم است تغذیه تمام تجهیزات شبکه را تامین کنیم لذا باید از UPS های ۲۲۰ ولت استفاده کنیم این دستگاه های تامین برق اضطراری در دو نوع آنلاین و آفلاین با ظرفیت ها و توان های متفاوت هستند که در زمان قطع برق وارد مدار شده و برق سیستم را بصورت ۲۲۰ ولت تامین می کنند و با توجه به ظرفیت و توان آنها می توانیم برای تامین برق هر دستگاهی از قبیل دوربین مداربسته ، تلویزیون ، یخچال، روشنایی و هر سیستم دیگری استفاده کنیم.

۳- سیستم ژنراتور های تامین برق اضطراری ژنراتور نیز این کار را با استفاده از سوخت های بنزینی و یا انواع دیگر این کار را انجام می دهند.

۴- راهکار دیگری که پیشنهاد می شود استفاده از پنل های خورشیدی است که باطری ها را در زمان تابش نور خورشید شارژ کرده و توسط دستگاه اینورتر تبدیل به برق ۲۲۰ ولت کرده و آماده تامین برق دستگاه های ما از قبیل دوربین مداربسته ، تجهیزات روشنایی، یخچال ، تلویزیون، و یا سیستم های دیگر می شود.
این روش با وجود هزینه اولیه بالاتر بسیار کاربردی و در طول زمان مقرون بصرفه تر می باشد. زیرا نیازی به پرداخت هزینه برق برای شارژ باطری ها نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *