...
تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته در مشهد طراحی، فروش و نصب

نحوه محاسبه هارد دوربین مداربسته

محاسبه میزان هارد مورد نیاز برای دوربین های مداربسته

جدول محتوا

سوالاتی زیادی درباره خرید هارد دوربین مداربسته برای دستگاه دی وی آر و یا NVR مطرح می شود که چه مقدار فضا برای چند روز مورد نیاز است. حافظه مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات و نحوه محاسبه هارد دوربین مداربسته، به عوامل مختلفی مانند تعداد دوربین‌های مورد استفاده، ساعاتی که در روز دوربین‌های مداربسته روشن هستند و تعداد روزهایی که نیاز است تا اطلاعات در هارد ذخیره شوند بستگی دارد.

معمولا برای محاسبه هارد دوربین مداربسته، از ماشین‌ حساب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که می‌توانند براساس عواملی که معرفی کردیم، حافظه هارد مورد نیاز دوربین مداربسته را معرفی کنید.

شما می‌توانید با استفاده از ماشین حساب آریا ایمن، حافظه مورد نیاز هارد دیسک براساس گیگابایت(GB) را محاسبه کنید.

در صورتی که هنوز در مرحله خرید دوربین مداربسته قرار دارید و میخواهید ابتدا دوربین مداربسته مناسب را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله “راهنمای خرید دوربین مداربسته” را مطالعه کنید.

ماشین حساب محاسبه هارد دوربین مداربسته

توضیح پارامترها محاسبه هارد دوربین مداربسته

  • تعداد دوربین: تعداد دوربین‌های مداربسته‌ای که استفاده می‌کنید.
  • بیت ریت(Mbps): بیت ریت ویدئو بستگی به وضوح تصویر و همچنین فشرده سازی فایل‌ها دارد.
  • ساعت‌های ضبط روزانه: مدت زمان ضبط در هر روز براساس ساعت.
  • تعداد روزهای ذخیره سازی: تعداد روزهایی که می‌خواهید ویدئوها را ذخیره کنید و در هارد نگهداری کنید.

محاسبه هارد دوربین مداربسته با نرم افزار Milesight Smart Tools

دقت داشته باشید که محاسبه هارد دوربین مداربسته با استفاده از ماشین‌ حساب آریا ایمن به صورت تقریبی است و در صورتی که قصد محاسبه دقیق‌تر هارد مورد نیاز دوربین مداربسته را دارید، می‌توانید از نرم افزار تخصصی “Milesight Smart Tools” استفاده کنید.

ویدئو آموزش استفاده از Milesight Smart Tools

هارد مناسب دوربین مداربسته

محاسبه میزان هارد دوربین مداربسته

محاسبه میزان هارد دوربین مداربسته

هنگام خرید هارد برای دوربین مداربسته، علاوه بر محاسبه هارد دوربین مداربسته نیاز است تا به نکاتی برای تهیه هارد مناسب دوربین مداربسته نیز دقت داشته باشید.

در صورتی که قصد خرید هارد دوربین مداربسته را دارید و نمی‌دانید از کجا بهترین هارد را تهیه کنید، مجموعه آریا ایمن در خدمت شما میباشد. مجموعه آریا ایمن یکی از فروشندگان برتر در زمینه فروش انواع تجهیزات امنیتی و هارد در ایران محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای بررسی انواع هارد‌ دیسک‌های مجموعه آریا ایمن، به بخش “هارد دیسک” مراجعه کنید.

از چه نوع هاردی برای دوربین مداربسته استفاده کنیم؟

برخی از کمپانی های بزرگ سازنده دیسک سخت یا هارد، مدلی خاص برای سیستم های نظارت تصویری به بازار عرضه کرده اند. تفاوت این نوع هاردها، کارکرد 24 ساعته بدون وقفه و در دراز مدت است که هاردهای معمولی این قابلیت جان سختی را ندارند.

دو نوع هارد معرف را که می توان نام برد، یکی از کمپانی وسترن دیجیتال است که در ایران به نام هارد بنفش نامیده می شود و دیگری از شرکت سیگیت است که سرویلینس نام دارد. این هارد ها در ظرفیتهای 1 ترابایت به بالا در بازار موجود میباشند و می‌توان از آنها برای دوربین‌های مداربسته استفاده کرد.

کیفیت تصویر برداری هر دوربین مداربسته

همانطور که دیدید، در محاسبه هارد دوربین مداربسته، بسیار اهمیت دارد که اول بررسی شود کیفیت دوربین‌ها چه میزان است و قرار است در دستگاه ضبط کننده با چه کیفیتی ذخیره گردد.

مدت ضبط تصاویر روی هارد دوربین مداربسته

در بسیاری از اماکن که به دوربین مدار بسته مجهز شده است در اکثر زمانها مثل شبها یا روزهای تعطیل هیچ رفت و آمدی انجام نمی پذیرد و در صورتی که دوربین مدار بسته در ضبط دائم تنظیم شده باشد، میزان قابل توجه از فضای هارد به ذخیره تصاویر محیط خالی صرف شده است. در صورتیکه می توان با فعال کردن حالت تشخیص حرکت یا motion detection، از خرج کردن الکی حافظه هارد جلوگیری کرد. در این حالت تصویری توسط دوربین مداربسته روی هارد ذخیره نمیشود مگر زمانی که دوربین حرکتی در محیط تشخیص دهد.

تشخیص حرکت در دوربین مداربسته

تشخیص حرکت در دوربین مداربسته

تعداد فریم های ذخیره سازی روی هارد دوربین مداربسته

هر ثانیه از فیلم شامل تعدادی عکس یا فریم می شود. حداکثر این تعداد فریم 30 عدد می باشد که به نظر ما بجز در اماکن بسیار حساس، اصلا این میزان فریم برای دوربین مدار بسته به کار نمی آید. پیشنهاد ما عددی بین 10 تا 15 فریم در ثانیه است.

حداکثر زمانی نگهداری تصاویر در هارد

در آخر پس از در نظر گرفتن موارد بالا باید بدانیم که حداکثر زمان مورد نیاز برای نگهداری تصاویر در هارد دوربین مداربسته روی DVR یا NVR چقدر است، تا بتوان در نهایت میزان هارد مورد نظر را به صورت دقیق محاسبه کرد.

جمع بندی

هنگام خرید هارد دوربین مداربسته نیاز است تا موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم بهترین و مناسب‌ترین هارد را تهیه کنیم. همچنین نیاز است تا دوربین مداربسته خود و نوع استفاده آن را بررسی کنیم تا بتوانیم محاسبه درستی برای خرید هارد دوربین مداربسته انجام دهیم.

برای محاسبه هارد دوربین مداربسته می‌توانید از ماشین حساب آریا ایمن استفاده کنید، اما در صورتی که می‌خواهید محاسبه دقیق‌تری داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار آنلاین Milesight Smart Tools است.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای محاسبه هارد دوربین مداربسته و همچنین تهیه هارد مناسب دوربین‌های مداربسته خود، کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات‌تان را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه آریا ایمن را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

۴ thoughts on “نحوه محاسبه هارد دوربین مداربسته

  1. موسوی گفت:

    سلام اساتید
    بسیار آموزنده بود سپاسگزارم از دست اندر کاران

    1. younes.aliakbari گفت:

      ممنون از شما

      1. younes.aliakbari گفت:

        سپاسگذار

    2. younes.aliakbari گفت:

      سعادتمند باشید و نیک نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.