تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته در مشهد طراحی، فروش و نصب

راهنمای خرید هارد سرور

راهنمای خرید هارد سرور

جدول محتوا

در دنیای امروز، اطلاعات مانند طلا بسیار ارزشمند هستند و سرورها به عنوان دریافت کننده و انتقال دهنده این اطلاعات ارزشمند محسوب می‌شوند. هارد سرور نیز به عنوان محل امن ذخیره سازی این اطلاعات محسوب می‌شود که به کاربران اجازه دسترسی و استفاده از این اطلاعات را می‌دهد.

انتخاب یک هارد سرور مناسب و قدرتمند، ایمنی اطلاعات را تضمین می‌کند و همچنین دسترسی کاربران را به اطلاعات سهولت می‌بخشد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی هارد سرور بپردازیم و به شما برای خرید بهترین هارد مناسب سرور خود کمک کنیم.

به صورت کلی هارد چه برای یک سرور و چه برای یک سیستم خانگی به عنوان یک عضو حیاتی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید یک هارد مناسب برای استفاده شخصی را نیز دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “راهنمای خرید هارد دیسک” را مطالعه کنید.

راهنمای خرید هارد سرور

هارد سرور چیست؟

دقت داشته باشید که هارد سرور فقط به عنوان یک محل برای ذخیره سازی اطلاعات محسوب نمی‌شود. درواقع این نوع هاردها به صورتی طراحی شده‌اند که نیازهای عملکرد 24ساعته را برآورده کنند و سرعت، دوام و قابلیت اطمینان بالایی را نسبت به هاردهای معمولی ارائه دهند.

نکاتی برای انتخاب هارد سرور

ظرفیت و عملکرد

قلب هر سروری هارد دیسک آن است و ظرفیت و عملکرد به عنوان نبض و نفس محسوب می‌شوند. هنگام خرید هارد مناسب سرور، اندازه دنیای داده خود را در حال حاضر و در آینده در نظر بگیرید. عملکرد برای هاردهای HDD بر خسب دور در دقیقه(RPM) و برای SSD سرعت خواندن/نوشتن اندازه گیری می‌شود. اعداد بالاتر به معنای بازیابی سریعتر داده‌ها و عملکرد بهتر سرور است.

سازگاری و فرم فاکتور

قبل از خرید هر سخت افزار سرور، از سازگاری با مادربرد و کیس سرر اطمینان حاصل کنید. فاکتور فرم به اندازه هارد اشاره دارد، هاردهای 3.5 اینچی برای دستکتاپ‌ها و هاردهای 2.5 اینچی اغلب در سرورها و لپ تاپ‌ها یافت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هاردهای اختصاصی NAS تهیه کنید

یک نمونه هارد NAS

هاردهای اختصاصی NAS برای سختی‌های ذخیره سازی متصل به شبکه طراحی شده‌اند و ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر لرزش و عملکرد بهینه شده را برای چندین کاربر که به طور همزمان به داده‌ها دسترسی دارند، ارائه می‌کنند.

پشتیبانی از RAID

هنگام خرید هاردهای سرور، در نظر بگیرید که آیا آنها از تنظیمات RAID برای محافظت در برابر از دست دادن داده‌ها پشتیبانی می‌کنند یا خیر.

SSD در برابر HDD در سرور

هارد SSD در مقابل هارد HDD قرار گرفته است.

بحث قدیمی HDD در برابر SSD به سرعت در مقابل ظرفیت خلاصه می‌شود. SSDها زمان‌های دسترسی سریع را ارائه می‌دهند و از آنها برای کارهایی که نیاز به بازیابی سریع داده دارند ایده آل می‌کند، در حالی که HDDها فضای ذخیره سازی بیشتری را با هزینه کمتر فراهم می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر درباره تفاوت‌های هارد HDD و SSD، می‌توانید مقاله “مقایسه هارد HDD با SSD” را مطالعه کنید.

نکاتی برای خرید هارد سرور

ظرفیت

  • میزان داده: اولین و مهم‌ترین عامل، میزان داده‌ای است که قصد دارید روی سرور ذخیره کنید.
  • رشد آینده: به میزان رشد داده‌هایتان در آینده نیز توجه

سرعت

  • سرعت انتقال داده: سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها، به ویژه در عملیات‌ها I/O سنگین، بسیار مهم است.
  • زمان دسترسی: زمان لازم برای دسترسی به داده‌ها نیز در عملکرد کلی سرور تاثیرگذار است.

نوع رابط

  • SATA: رابطی ارزان قیمت و پرکاربرد با سرعت مناسب برای بسیاری از کاربدها.
  • SAS: رابطی سریع‌تر و قابل اعتمادتر با قابلیت‌ها بیشتر، مناسب برای سرورهای با کارایی بالا.
  • NVMe: رابطی بسیار سریع برای SSDها، مناسب برای کاربردهایی که به سرعت بسیار بالا نیاز دارند.

نوع هارد

  • HDD: هارد دیسک‌های مکانیکی، دارای ظرفیت بالا و قیمت مناسب، اما سرعت پایین‌تر نسبت به SSDها.
  • SDD: هارد دیسک‌های حالت جامد، بسیار سریع‌تر، مقاوم‌تر و کم صدا، اما قیمت بالاتری دارند.

فرم فاکتور

  • 2.5 اینچ: کوچکتر و سبک‌تر، مصرف انرژی کمتر، مناسب برای سرورهای کوچک و فشرده.
  • 3.5 اینچ: بزرگ‌تر و سنگین‌تر، ظرفیت بالاتر، مناسب برای سرورهای با نیاز به ظرفیت زیاد.

قابلیت اطمینان

  • MTBF: میزان متوسط زمان بین خرابی‌ها، شاخصی مهم برای سنجش قابلیت اطمینان هارد دیسک.

پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته

  • Hot-swap: امکان تعویض هارد بدون بدون خاموش کردن سرور.
  • RAID: آرایه‌های افزونگی مستقل از دیسک، برای افزایش قابلیت اطمینان و بهبود عملکرد.

جمع بندی

انتخاب هارد مناسب برای سرور علاوه بر ذخیره سازی بهتر و ایمن اطلاعات، می‌تواند به ارسال و همچنین دریافت اطلاعات نیز کمک کند. در این به بررسی نکاتی برای خرید هارد سرور پرداختیم و سعی داشتیم به شما برای خرید این نوع هارد کمک کنیم.

ما در مجموعه آریا ایمن انواع هارد دیسک مناسب سرور را موجود داریم که می‌توانید با مراجعه به بخش “هارد” و همچنین “هارد سرور“، این محصولات را مورد بررسی قرار دهید و با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. در صورتی که سوالی درباره هر یک از هاردهای مجموعه آریا ایمن دارید، به راحتی می‌توانید با شماره تماس 05137051234، تماس حاصل فرمایید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای خرید بهترین هارد سرور کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه آریا ایمن را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید