آموزشی

الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟

الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟
الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟
الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟ 5

الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟

اغلب صاحبان کسب و کار و املاک تجاری، بهتر از هرکسی می دانند که سرمایه گذاری برروی بهترین سیستم های دوربین نظارتی، عامل مهمی برای موفقیت آنها است. در دنیای نامطمئن و نا امن امروز، تنها یک سیستم دوربین نظارتی قدرتمند و پیشرفته می تواند امنیت و ایمنی را برای املاک تجاری، مجتمع ها ، اقامتگاه ها و موارد دیگر فراهم نماید.

وجود طیف گسترده ای از انواع دوربین های امنیتی و گزینه های موجود، برای صاحبان املاک امکان استفاده از روش های امنیتی بی نظیر و فعال را فراهم می کند. یک سیستم نظارت تصویری موثر، از انواع مختلف دوربین و دستگاه های مرتبط تشکیل شده است.

مهمترین قسمت در طراحی سیستم ­های مداربسته، این است که بدانید به چه نوع دوربینی برای نظارت و تامین امنیت نیاز دارید. متأسفانه بیشتر صاحبان املاک در مورد آنچه که بیشتر در دسترس بوده یا می تواند موثرتر واقع شود، مهارت و اطلاعات کافی ندارند.

الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟
الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟ 6

اولین قدم مهم در طراحی سیستم­های مداربسته تعیین این مسئله است که اولویت سیستم شما چیست. به عنوان مثال ، برخی از املاک به نوعی از دوربین های امنیتی نیاز دارند که بتواند ویژگی های صورت و جزئیات لباس هر شخصی را ضبط نماید. چنین سیستمی نیاز به دوربین های امنیتی پیچیده ای دارد که این قابلیت ها را ارائه دهند.

نظارت بر ورودی ها و خروجی ها به قابلیت های بسیار متفاوتی نیاز دارد. در این گونه موارد، دوربین های امنیتی هنگام ردیابی وسایل نقلیه در حال حرکت باید قابلیت نظارت باز داشته و این سیستم، به دوربین هایی نیاز دارند که زاویه دید وسیع تر یا نمایش چند زاویه ای داشته باشند.

نمایان بودن دوربین های امنیتی عامل مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. محله هایی که به طور مکرر در آنها خرابکاری و جرم و بزهکاری اتفاق می افتد، به یک عامل بازدارنده ی قابل مشاهده نیاز دارند. املاک تجاری در محله های جرم خیز، اغلب می توانند از یک سیستم امنیتی کاملاً مشهود بیشترین بهره را ببرند.

املاک تجاری دیگری نیز وجود دارند که ممکن است از دوربین های امنیتی بسیار کمتری بهره مند شوند. علاوه بر نوع دوربین امنیتی، باید انتظارات ملک تجاری خود را از آن سیستم تعیین نمایید.

📌 ضبط ویژگی های صورت و جزئیات لباس شخص، نظارت بر ورودی ها یا خروجی ها و نمایان بودن دوربین های امنیتی از جمله الویت های یک سیستم نظارتی می باشند. شناخت الویت یک سیستم نظارتی اولین قدم مهم در طراحی سیستم های مداربسته می باشد.

ویژگی های یک دوربین امنیتی

بهترین سیستم نظارتی، سیستمی است که ویژگی های مناسب را بر اساس الزامات امنیتی ملک ارائه می دهد. یکی از ویژگی های مشترکی که در بسیاری از املاک تجاری به چشم می خورد، استفاده از یک دوربین امنیتی در فضای باز در برابر آب و هوا است.

یک دوربین مداربسته در فضای باز، برای نظارت بر یک منطقه ، به گونه ای طراحی شده است که شبانه روزی فعالیت نماید. علاوه بر این، این دوربین ها درون یک محفظه ی مقاوم در برابر هوا قرار دارند. هنگامی که خورشید غروب می کند یا نور موجود در منطقه کاهش می یابد، استفاده از دوربین های امنیتی مناسب در محیط کم­نور می تواند یک مزیت بزرگ به شمار آید.

مزایای سیستم دوربین مداربسته برتر

وقتی با موفقیت، یک سیستم دوربین نظارتی برتر را برای ملک تجاری خود طراحی می کنید، این کار برای شما مزایای بی شماری خواهد داشت. یک سیستم مداربسته موثر، نه تنها باعث افزایش ایمنی و امنیت ملک تجاری شما می شود بلکه می تواند بهره وری کلی را نیز بهبود بخشد.

در زیر برخی از مزایایی که املاک تجاری می توانند از یک سیستم طراحی شده ی برتر امنیتی انتظار داشته باشند، ارائه شده است.

الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟
الویت های یک سیستم برتر دوربین نظارتی چیست؟ 7

۱. مقرون به صرفه بودن

در گذشته ، سیستم های دوربین مداربسته با چالش های فناوری زیادی مواجه بوده و برترین سیستم های نظارت تصویری نیز غالباً بسیار گران قیمت و پرهزینه بودند. این نوع از سیستم های مداربسته تنها فقط توسط شرکت های بزرگ و سازمان های دولتی قابل استفاده می باشند.

در دهه گذشته پیشرفت های باورنکردنی در فناوری دوربین های امنیتی بوجود آمده است. پیشرفت در طراحی و قابلیت های جدید در دوربین های مداربسته باعث شده است که اجرای آنها بیش از گذشته مقرون به صرفه باشد.

ویژگی هایی که زمانی چیزی از آنها شنیده نمی شد ، اکنون در بسیاری از دوربین های امنیتی رایج شده است. علاوه بر این ، بهترین سیستم­های نظارتی برای مشاغل تجاری شما به کاهش نیاز به محافظان فیزیکی کمک می کند.

۲.بهبود بهره وری

پیگیری امور روزمره در یک ملک تجاری، همواره برای رشد و موفقیت آن ضروری است. برای پیگیری بهتر عملکردهای روزمره و بهره وری کارمندان می توان از یک سیستم دوربین امنیتی استفاده کرد.

یک سیستم نظارت تصویری با طراحی دقیق برای یک ملک تجاری، می تواند کمک کند تا نحوه استفاده بهتر از کارمندان را تعیین نمایید. این کار می تواند به صرفه جویی در هزینه ی یک ملک تجاری و بهبود بهره وری کمک نماید.

۳.بازدارندگی قابل اطمینان

به نظر می رسد وقوع جرم در اغلب موارد غیرقابل پیش بینی است، اما مواردی وجود دارد که ما با کسب تجربه درباره نحوه عملکرد سارقین آگاهی یافته ایم. مجرمان در بیشتر مواقع، آسانترین و آسیب پذیرترین راه را انتخاب می کنند. به طور کلی ، این بدان معنی است که آنها از املاک و محیط هایی که دارای دوربین های امنیتی قابل مشاهده هستند، معمولا کمتر استفاده می کنند.

آخرین چیزی که از یک سارق یا مجرم نیاز داریم، این است که شواهد واضحی از جرم آنها بدست آید. وجود یک سیستم دوربین امنیتی با طراحی دقیق، می تواند از ورود مجرمان به املاک تجاری شما جلوگیری نماید.

نتیجه گیری :

مهمترین قسمت در طراحی سیستم ­های مداربسته، این است که بدانید به چه نوع دوربینی برای نظارت و تامین امنیت نیاز دارید.

امیدواریم مقاله فوق توانسته باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری متضرر شدن خریداران دوربین مداربسته اطلاعاتی را به نظر برساند . در آخر پیشنهاد می شود ، همواره در خرید ها کسب اطلاعات را فراموش نکنید .

همکاران ما در گروه مهندسی آریاایمن نیز همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره خرید دوربین مداربسته در مشهد و همینطور تجهیزات شبکه در مشهد می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *