...
تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته در مشهد طراحی، فروش و نصب

راهنمای خرید کابل شبکه

راهنمای خرید کابل شبکه

جدول محتوا

کابل شبکه را می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزاء هر شبکه و سرور معرفی کرد. در واقع وظیفه اتصال، برقراری ارتباط و همچنین انتقال اطلاعات تماما بر عهده کابل‌های شبکه است و در صورت بروز مشکل برای هر یک از این کابل‌ها، ممکن است مشکل بسیار بزرگی در ارتباط تجهیزات شبکه بوجود بیاید.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل‌تری درباره کابل شبکه و انواع آن داشته باشیم و به شما برای خرید بهترین کابل شبکه برای ایجاد شبکه قدرتمند خود، کمک کنیم.

برای آشنایی بیشتر با دیگر تجهیزات شبکه، پیشنهاد می‌کنیم، حتما مقاله “انواع تجهیزات شبکه” را مطالعه کنید.

راهنمای خرید کابل شبکه

معرفی کابل شبکه

کابل‌های شبکه سرعت‌های مختلفی از اینترنت و ارتباط را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در واقع تفاوت سرعت به هدف کابل‌ها بستگی دارد. برای مثال در نظر بگیرید، کابل‌هایی که برای کابل کشی یک ساختمان تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند قطعا باید از سرعت بسیار بالا تری نسبت به کابل‌هایی که در ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، داشته باشند.

حالا که با کابل شبکه و همچنین نوع استفاده‌های آن آشنا شدید، زمان آن میرسد که با انواع کابل‌های شبکه و نوع استفاده هر یک از آنها بیشتر آشنا شوید.

انواع کابل‌ شبکه

انواع کابل شبکه

کابل‌های کواکسیال

کابل‌های کواکسیال که جزو دسته کابل‌های قدیمی شبکه محسوب می‌شود، شامل یک هادی مرکزی و یک سپر فلزی است که توسط یک لایه پلاستیکی قرار گرفته در بین آنها عایق شده است. سپر فلزی در کابل‌های کواکسیال هر گونه عنصر یا تداخل را از بیرون مسدود می‌کند و از کابل به خوبی محافظت می‌کند.

کابل Twisted Pair

کابل‌های Twisted Pair از دو سیم مسی عایق ساخته شده‌اند که دور یکدیگر تابیده شده‌اند. تابیده شن سیم‌ها به دور یکدیگر می‌تواند به کاهش تداخل الکترومغناطیسی خارجی کمک کند. دو نوع از معروف‌ترین کابل‌های Twisted Pair، کابل‌های UTP و STP هستند.

کابل فیبر نوری

کابل‌های فیبر نوری، نوعی کابل شبکه است که حاوی یک هسته شیشه‌ای یا پلاستیکی می‌باشد که توسط یک روکش، یک بافر و یک ژاکت محافظت می‌شوند. این لایه‌ها از کابل‌های فیبر نوری در برابر آسیب احتمالی و تداخل خارجی محافظت می‌کنند. این کابل شبکه برای انتقال داده‌ها در فواصل طولای و همچنین کابل استاندارد برای اتصال شبکه‌ها در مکان‌های مختلف، بهترین گزینه است.

دسته بندی‌های مختلف کابل‌‌ها شبکه

انواع دسته بندی

هر نوع کابل شبکه با یک یا چند دسته(cat) کار می‌کند. این دسته‌ها نتایج کارآمد و بهتری را برای انواع کابل‌های مختلف ارائه می‌دهند و به هشت بخش تقسیم می‌شوند:

  • Cat5e: کابل‌های Cat5e مناسب برای شبکه‌های کوچک هستند و توانایی انتقال اطلاعات با سرعت 1 گیگابایت در ثانیه را دارند.
  • Cat6: توانایی انتقال اطلاعات با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه را دارد و برای شبکه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • Cat6a: نسخه بهبود یافته و پیشرفته Cat6 است که از سرعت بالاتر و نویز پایین‌تری برخوردار است.
  • Cat7: این کابل کشی، زیر ساخت هسته‌ای قوی‌تری را فراهم می‌کند. نسخه cat7a قادر به انتقال 40 گیگابایت است.
  • Cat8: جدیدترین استاندارد کابل‌های شبکه است که توانایی انتقال اطلاعات تا سرعت 40 گیگابایت در ثانیه را برای فاصله‌های کوتاه دارد.

برترین برندهای کابل شبکه

برترین برند‌های کابل شبکه

لگراند(legrand)

لگراند، یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات پسیو در جهان محسوب می‌شود و جزو قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید این نوع تجهیزات محسوب می‌شود. محصولات این برند جزو پرفروش‌ترین تجهیزات پسیو محسوب می‌شود که دلیل آن هم، استفاده از مواد مرغوب و تکنولوژی ساخت بالای این شرکت میباشد.

برای بررسی انواع کابل‌های شبکه لگراند می‌تواند به “برند لگراند” مراجعه کنید.

لئونی(leoni)

لئونی یک شرکت تولید کننده انواع کابل برق، شبکه و فیبر نوری در آلمان میباشد که جزو دسته شرکت‌های نوآور در بازار تجهیزات شبکه محسوب می‌شود. این شرکت نیز از مواد مرغوبی برای تولید سیم‌ها و کابل‌های شبکه خود استفاده می‌کند و از قیمت نسبتا بالاتری نسبت به رقبای خود برخوردار است.

نگزنس(nexans)

نگزنس یکی دیگر از شرکت‌های فرانسوی فعال در زمینه تولید کابل‌های شبکه می‌باشد. این برند جزو رقبای لگراند در بازار تجهیزات شبکه محسوب می‌شود و محصولاتی با کیفیت را ارائه می‌دهد.

خراسان افشارنژاد

خراسان افشارنژاد، جزو برندهای داخلی تولید کننده کابل‌های شبکه است که جزو تولید کننده‌های بزرگ انواع سیم و کابل در ایران محسوب می‌شود. این شرکت با دارا بودن بیش از 50 سال ثابقه در زمینه تولید انواع سیم و کابل، جزو برترین برندهای تولید کننده در ایران محسوب می‌شود.

نکاتی برای خرید کابل شبکه

نوع شبکه

هنگام خرید کابل شبکه، ابتدا نیاز است تا نوع شبکه خود را بررسی کنید. برای مثال، شبکه‌های خانگی احتیاج به کابل‌های شبکه با سرعت بسیار بالا و گران قیمت را ندارند. در ادامه چند نمونه شبکه و کابل‌های مورد نیاز هر یک را بررسی می‌کنیم:

  • شبکه خانگی: برای شبکه‌های خانگی معمولا از کابل‌های Cat5 و Cat6 استفاده می‌شود.
  • شبکه اداری: شبکه‌های اداری به دلیل نیاز به سرعت بالاتری نسبت به شبکه‌های خانگی، از کابل‌های Cat6 و Cat7 استفاده می‌کنند.
  • دیتاسنترها: دیتاسنترها برای به حداقل رساندن نویزها و استفاده از حداکثر سرعت، از کابل‌های Cat7 و Cat8 استفاده می‌کنند.

سرعت

براساس نوع شبکه، باید بررسی کنید که به چه مقدار سرعت در شبکه احتیاج دارید. برای مثال برای شبکه‌های صنعتی نیاز است تا از کابل‌های Cat7 و یا حتی Cat8 استفاده شود.

طول

هنگام خرید نیاز است تا طول کابل شبکه مورد نیاز خود را بررسی کنید. هرچقدر طول به صورت دقیق‌تر اندازه گیری شود، می‌توانید از سرعت بهینه‌تری در شبکه برخوردار باشید.

کابل‌های Cat6 توانایی انتقال اطلاعات با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه را تا طول 55 متر دارا هستند، اما در صورتی که فواصل مورد استفاده شما طولانی‌تر است، بهتر است تا از کابل‌های فیبر نوری و یا تقویت کننده‌ها استفاده کنید.

رنگ

انتخاب رنگ‌های مناسب و هماهنگ می‌توانند به شما برای مدیریت بهتر کابل‌های شبکه و دسته بندی کردن راحت‌تر کابل‌های شبکه کمک کند. رنگ‌های استاندارد کابل‌های شبکه شامل آبی، زرد، قرمز و خاکستری می‌شوند.

محیط نصب

عوامل محیطی مانند اجسام خارجی، رطوبت و حتی اشعه‌های خورشید می‌توانند به کابل‌های شبکه آسیب برسانند. پس نیاز است تا هنگام خرید به این موارد دقت داشته باشید و کابلی مقاوم در برابر عوامل محیطی تهیه کنید.

درواقع هنگام تهیه کابل شبکه مناسب نیاز است تا به نوع شیلدینگ آن دقت داشته باشید تا بتوانید بر اساس نوع محیط خود، بهترین کابل شبکه را تهیه کنید. نوع شیلدینگ‌های کابل شبکه شامل:

  • UTP(Unshielded Twisted Pair): بدون شیلد و مناسب برای محیط‌های کم نویز است.
  • STP(Shielded Twisted Pair): دارای شیلد و مناسب برای محیط‌های پر نویز است.
  • FTP(Foiled Twisted Pair): دارای یک لایه فویل برای کاهش نویز است.
  • SFTP(Shielded and Foiled Twisted Pair): ترکیبی از فویل و شیلد برای به حداقل رساندن نویز است.

جمع بندی

کابل شبکه، ایجاد کننده ارتباط در بین دستگاه‌ها در یک شبکه محسوب می‌شود و کاربرد بسیار بالایی در هر شبکه دارد، به همین دلیل گفته می‌شود کابل‌های شبکه جزو اصلی‌ترین تجهیزات برای هر شبکه‌ای محسوب می‌شود.

در این مقاله سعی داشتیم به بررسی انواع کابل شبکه و کاربرد آنها، و همچنین برترین برندهای تولید کننده کابل‌های شبکه بپردازیم.

ما به عنوان مجموعه آریا ایمن، یکی از برترین فروشندگان تجهیزات شبکه و امنیت در خدمت شما مشتریان عزیز برای تامین انواع کابل‌های شبکه می‌باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به بخش “کابل شبکه“، انواع کابل‌های شبکه مجموعه آریا ایمن را بررسی کنید و محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

در نظر داشته باشید، در صورتی که محصول مورد نظر شما در فروشگاه سایت مجموعه آریا ایمن موجود نبود، شما می‌توانید با شماره تلفن 05137051234 تماس حاصل فرمایید و درخواست ثبت سفارش محصول مورد نظر خود را انجام دهید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای خرید بهترین کابل شبکه کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه آریا ایمن را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.