آموزشی

قابلیت تشخیص کلاه ایمنی با دوربین مداربسته

قابلیت تشخیص کلاه ایمنی با دوربین مداربسته

راهکار مایلسایت جهت نظارت بر سایت‌ها و سازهای ساختمانی بصورت هوشمند
قابلیت تشخیص کلاه ایمنی
بر اساس آمارهای سازمان بین المللی کار (ILO) تخمین زده شده است که سالانه حداقل 60000 سوانح مرگبار در کارگاه های ساختمانی سراسر جهان رخ می دهد که بطور میانگین در هر 10 دقیقه جان یک نفر گرفته می‌شود. از این روی، استفاده صحیح از کلاه ایمنی ممکن است از مرگ و میر افراد بواسطه سقوط، لغزش، زمین خوردن و ضربه وارد شدن جلوگیری کند.
نداشتن کلاه ایمنی نه تنها باعث به خطر افتادن جان انسان ها میشود بلکه هزینه های بالا برای شرکت ها در پرونده های قضایی ، جبران خسارت و پرداخت های بیمه عمر و از دست دادن نیروی کار را در پی دارد.

اجرای ایمنی در یک محیط شلوغ

علی رغم خطرات ، اجرای استفاده از کلاه سخت می تواند چالش برانگیز باشد ، زیرا افراد می توانند آن را فراموش نکنند یا تصمیم بگیرند که آن را به سر نکنند. این بدان معنی است که مدیران سایت باید دائماً مراقب باشند ، اما در یک محیط پر سر و صدا و حواس پرت کننده با وسایل نقلیه ، مواد و افرادی که همیشه در اطراف حرکت می کنند ، اغلب این کار همیشه آسان نیست.

چگونه دوربین مداربسته به ساختن محیط کارگاهی ایمن تر کمک میکند

جدیدترین دوربین های مداربسته، تشخیص کلاه سخت از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تشخیص استفاده یا عدم استفاده از کلاه ایمنی استفاده می کنند. آنها ضمن اسکن محیط ، سریعاً شناسایی می کنند که آیا کسی بدون کلاه کار می کند یا خیر، این الگوریتم را اعمال می کنند و به تیم های مدیریت هشدار می دهند تا بتوانند اقدامی انجام دهند. در صورت کشف تخلف، تیم های مدیریتی همچنین می توانند از طریق بلندگو در محل اخطار شنیداری ارسال کنند تا قوانین را به کارگران یادآوری کنند.

شرکت مایلسایت با تفکری پیشگیرانه ، فناوریی مبتنی بر تشخیص انسان بصورتی هوشمندتر را معرفی نموده تا کاربران بتوانند تشخیص دهند که آیا کارگران از کلاه‌های ایمنی به روشی کارآمدتر، هوشمندانه‌تر و مهم‌تر از همه، ایمن‌تر استفاده می‌کنند یا خیر.

در ویدئوی فوق نحوه عملکرد تشخیص کلاه ایمنی در دوربین های Milesight را مشاهده می نمایید.

به نظر شما افزوده شدن چه قابلیت های دیگری می تواند در این راستا مفید واقع شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *