...
تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته در مشهد طراحی، فروش و نصب

راهنمای خرید رک شبکه

راهنمای خرید رک شبکه

جدول محتوا

برای ایجاد یک شبکه و سرور قدرتمند از تجهیزات مختلفی مانند روتر، مودم، سوئیچ و کابل‌های مختلف شبکه و غیره استفاده می‌شود. برای ایجاد یک شبکه نیاز است تا تمام این تجهیزات در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به صورت منظم، به طوری که در کار یکدیگر اختلالی ایجاد نکنند نصب شوند. برای نصب تجهیزات شبکه و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر، نیاز است تا از رک شبکه یا رک سرور استفاده کنید.

رک شبکه انواع مختلفی دارد که هر یک برای ایجاد شبکه‌هایی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی رک شبکه و انواع آن بپردازیم و به شما برای خرید بهترین رک سرور کمک کنیم.

اگر قصد کسب اطلاعات در زمینه انواع تجهیزات شبکه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله “معرفی انواع تجهیزات شبکه” را مطالعه کنید.

رک شبکه چیست؟

رک شبکه که به عنوان رک تجهیزات شبکه یا حتی کابینت شبکه نیز شناخته می‌شود، نوعی قفسه یا کابینت تخصصی است که برای قرار دادن و سازماندهی تجهیزات شبکه و سخت افزار مرتبط در مراکز داده، اتاق‌های سرور و یا حتی بخش‌های مخابراتی طراحی شده است.

هدف وجود رک‌های شبکه، ارائه یک محیط ساختار یافته و امن برای اجزای شبکه، مانند سوئیچ‌ها، روترها، پچ پنل‌ها، مودم‌ها و سایر دستگاه‌های شبکه می‌باشد.

حالا که با رک شبکه بیشتر آشنا شده‌اید، زمان آن رسیده تا با ویژگی‌هایی که نیاز است تا زمان خرید رک سرور به آن دقت داشته باشید آشنا شوید.

ویژگی‌های رک شبکه

ویژگی‌های رک شبکه

اندازه و پیکربندی

رک‌های شبکه در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف وجود دارند که بسته به نوع و اندازه شبکه شما متفاوت هستند. ارتفاع رک‌ها را با واحد Rack Unit(U) بیان می‌کنند که هر یونیت رک برابر با 1.7 اینچ یا 4.4 سانتی متر است.

هنگام خرید رک سرور نیاز است تا حتما به اندازه و تعداد تجهیزات شبکه خود دقت کنید و رک با اندازه مناسب را برای شبکه خود تهیه کنید.

ریل‌های نصب

داخل رک‌های شبکه، ریل‌هایی به صورت عمودی برای نصب تجهیزات شبکه به صورت ایمن وجود دارد. این ریل‌های در عمق ثابل تنظیم هستند تا اندازه‌های مختلف دستگاه را در خود جای بدهند.

مدیریت کابل

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های رک‌های شبکه، دارا بودن بخش‌های برای مدیریت کابل‌های شبکه است. رک‌ها دارای بخش‌هایی مانند سینی کابل، حلقه‌های کابل و پنل‌های مدیریت‌ کابل برای سازماندهی و مسیریابی منظم کابل‌های شبکه است.

هنگام خرید رک، حتما به این ویژگی دقت داشته باشید، چرا که کابل‌ها به عنوان اصلی‌ترین بخش شبکه برای ایجاد ارتباطات محسوب می‌شوند و نیاز است تا کابل‌ها را به صورت منظم و مرتب به یکدیگر متصل کنید تا هنگام تعویض کابل یا موارد دیگر به مشکلات جدی بر نخورید.

تهویه

تجهیزات شبکه به دلیل اینکه به صورت دائم روشن هستند و فعالیت می‌کنند، گرمای بسیار زیادی را نیز تولید می‌کنند. به همین دلیل داشتن تهویه مناسب برای رک‌ شبکه بسیار اهمیت دارد تا تجهیزات شبکه خنک شوند و از ایجاد گرمای بیش از اندازه و مشکلاتی مانند آسیب دیدن تجهیزات داخلی جلوگیری شود.

امنیت

دسترسی فیزیکی به شبکه به معنای دسترسی کامل به اطلاعات شبکه است. برخی از رک‌های سرور دارای قفل‌های فیزیکی هستند که از دسترسی فیزیکی افراد سودجو جلوگیری می‌کنند.

این ویژگی برای امن نگه داشتن اطلاعات شبکه بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل نیاز است تا هنگام خرید رک به این مورد نیز دقت داشته باشید.

بهینه سازی فضا

درواقع هدف اصلی رک‌های شبکه همانطور که گفتیم، بهینه سازی فضا است. علاوه بر اینکه نیاز است تا رک شبکه، فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات شبکه به صورت منظم در آن داشته باشد، نیاز است تا خود رک شبکه نیز چندان بزرگ نباشد و بخش‌هایی که صرفا برای زیبایی در آنها وجود دارد حذف شوند.

درواقع رک‌های شبکه باید برای مکان‌های کوچک و جمع و جور ساخته شده باشند و بتوانند به صورت کارآمد دسترسی به تجهیزات شبکه را راحت کنند.

این ویژگی‌ها جزو اصلی‌ترین ویژگی‌ها برای خرید رک شبکه محسوب می‌شوند که هنگام خرید باید به آنها دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین رک شبکه را تهیه کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، رک‌های شبکه انواع مختلفی دارند که هر یک کاربردهای منحصر به فردی دارند و برای ایجاد شبکه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم چند نمونه از رک‌های شبکه را به شما معرفی کنیم و موارد استفاده هر یک از آنها را بررسی کنیم.

انواع رک سرور

رک‌های ایستاده

رک ایستاده

رک‌های ایستاده یا کابینت‌های سرور، قفسه‌هایی کاملا بسته با درب‌های قفل شونده و پنل‌های جانبی هستند. این نوع از رک‌های شبکه از امنیت بالایی برخوردارند و از تجهیزات شبکه به خوبی حفاظت می‌کند. از این نوع رک‌ها معمولا برای مراکز داده یا مناطقی که نیاز به امنیت فیزیکی بالایی دارند استفاده می‌کنند.

ما در مجموعه آریا ایمن، انواع رک‌های ایستاده را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهیم. مجموعه آریا ایمن به عنوان یکی از فروشندگان تجهیزات شبکه برای تامین انواع تجهیزات شبکه در خدمت شما مشتریان عزیز می‌باشد.

شما می‌توانید برای بررسی انواع رک‌های ایستاده مجموعه آریا ایمن، به بخش “رک‌های ایستاده” مراجعه کنید.

رک‌های قاب باز

رک قاب باز

رک‌های قاب باز راه حلی ساده برای نصب تجهیزات شبکه در محیط‌های امن است که نیاز به درهای قابل قفل ندارند. از ویژگی این نوع رک‌ها، می‌توان به دسترسی سریع و آسان به تجهیزات شبکه، کابل کشی راحت‌تر و همچنین تهویه هوا بدون مانع اشاره کرد.

رک‌های دیواری

رک دیواری

رک‌های دیواری، همانطور که از نام آنها پیداست، برای نصب مستقیم روی دیوار طراحی شده‌اند. این نوع رک‌ها جمع جور، ایمن و ایده‌آل برای کلاس‌های درس و همچنین فضاهای کوچک طراحی شده‌اند.

ما در مجموعه آریا ایمن، علاوه بر انواع رک‌های ایستاده، رک‌های دیواری نیز موجود داریم که می‌توانید با مراجعه به بخش “رک‌های دیواری“، این محصولات را مورد بررسی قرار دهید و محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

رک‌های عمودی

رک عمودی

رک‌های عمودی نوعی رک‌ برای فضاهای محدود است. این نوع رک‌ها همانطور که از نامشان پیداست به صورت عمودی هستند و دارای عمق بسیار پایین‌تری هستند که این موضوع باعث شده تا فضای بسیار کمتری را نسبت به سایر رک‌ها اشغال کنند.

رک‌های ضد صدا

رک ضد صدا

 

رک‌های ضد صدا برای کاهش نویز تولید شده توسط تجهیزات شبکه طراحی شده‌اند. این نوع رک‌ها برای مکان‌هایی که نیاز است تا نویز به حداقل برسد مانند استودیو‌های ضبط، دفاتر و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای آشنایی بیشتر با انواع رک، می‌توانید مقاله انگلیسی “Server Racks Explained” را مطالعه کنید.

پس از اینکه نوع رک مورد نظر خود را مناسب با مکان و همچنین نوع استفاده خود، انتخاب کردید، زمان آن میرسد تا سراغ خرید بهترین برند رک بروید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به بررسی چند نمونه از برترین برندهای تولید کننده رک شبکه بپردازیم و به شما برای انتخاب بهترین برند کمک کند.

انواع برندهای رک شبکه

انواع برند‌های رک شبک

برند آماد

برند آماد یکی از برترین تولیدکنندگان ایرانی در زمینه تولید رک‌های شبکه میباشد که رک‌هایی با کیفیت و کاربردی تولید می‌کند. این شرکت در زمینه تولید انواع رک‌های ایستاده و همچنین دیواری فعالیت دارد و به عنوان یکی از برترین برندها در زمینه تولید رک در ایران شناخته می‌شود.

برای بررسی انواع رک‌های این برند می‌توانید به بخش “برند آماد” مراجعه کنید.

شرکت HPA(اچ پی آسیا)

شرکت HPA که با نام اچ پی آسیا نیز شناخته می‌شود، یکی از تولید کنندگان تجهیزات شبکه در ایران میباشد. یکی از محصولات برتر این شرکت، انواع رک‌های ایستاده و دیواری است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. گفته می‌شود این شرکت علاوه بر فروش انواع رک در ایران، به برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی نیز صادرات دارد.

برند الگونت

برند الگونت یکی دیگر از برندهای برتر داخلی در زمینه تولید انواع رک‌های شبکه است. این برند با داشتن بیش از 14 سال تجربه در زمینه بازار IT، در زمینه تولید انواع رک‌های ایستاده و دیواری با بهترین کیفیت فعالیت دارد.

برای بررسی انواع رک‌های این برند می‌توانید به بخش “برند الگونت” مراجعه کنید.

برند HPI

برند HPI یا اچ پی ایران نیز یکی دیگر از برندهای تولید کننده داخلی رک‌های شبکه میباشد که انواع رک‌های دیواری و ایستاده را با بهترین کیفیت تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

جمع بندی

رک‌ شبکه به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات شبکه محسوب می‌شود که برای سازماندهی تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله به بررسی انواع رک‌های شبکه، ویژگی‌ آنها و همچنین برترین برندهای تولید کننده رک پرداختیم و سعی داشتیم شما را برای تهیه بهترین رک شبکه، طی این مقاله راهنمایی کنیم.

ما به عنوان مجموعه آریا ایمن، یکی از برترین فروشندگان تجهیزات شبکه، برای تامین انواع تجهیزات شبکه در خدمت شما مشتریان عزیز میباشیم. شما می‌توانید برای بررسی انواع رک‌های موجود در مجموعه آریا ایمن، به بخش “رک‌های شبکه” مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله شما را برای خرید بهترین رک سرور کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه آریا ایمن را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.