مقالات

معرفی انواع سوئیچ شبکه | راهنمای خرید

معرفی انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات شبکه برای شبکه‌های محلی و LAN محسوب می‌شود که وظیفه اتصال دستگاه‌های درون یک شبکه را به عهده دارد و پکت‌های داده‌ها را ارسال می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی سوئیچ‌ شبکه و انواع آن بپردازیم و شما را به شما برای خرید سوئیچ شبکه کمک کنیم.

اگر می‌خواهید به صورت کلی با شبکه و همچنین تجهیزات شبکه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله “معرفی انواع شبکه و تجهیزات شبکه” را مطالعه کنید.

راهنمای خرید سوئیچ شبکه

همانطور که گفتیم، سوئیچ شبکه وظیفه اتصال دستگاه‌های درون یک شبکه را به عهده دارد و پکت‌های اطلاعات را به دستگاه مورد نظر ارسال می‌کند.

برخلاف روتر‌ها، سوئیچ‌های شبکه، داده‌ها را فقط به دستگاهی که برای آن تنظیم شده‌اند یا در نظر گرفته شده‌اند ارسال می‌کند، نه به شبکه‌هایی که دارای چند دستگاه هستند یا به اصطلاح شبکه‌های مولتی دیوایس.

درواقع در برخی موارد ممکن است افراد روترها را با سوئیچ‌های شبکه به دلیل داشتن برخی شباهت‌ها، اشتباه بگیرند. به همین دلیل در ادامه این مقاله می‌خواهیم برخی از تفاوت‌های این دو نوع دستگاه‌ را با هم بررسی کنیم.

تفاوت سوئیچ و روتر

روتر و سوئیچ

روترها مسیرهایی را برای پکت‌های داده انتخاب می‌کنند تا از شبکه‌ها عبور کنند و به مقصد برسند. روترها این کار را با اتصال به شبکه‌های مختلف و ارسال داده‌ها از شبکه‌ای به شبکه دیگر، از جمله شبکه‌های محلی، شبکه‌های گسترده(WAN) یا سیستم‌های مستقل که شبکه‌های بزرگی هستند که اینترنت را تشکیل می‌دهند، انجام می‌دهند.

در عمل، این به این معنی است که روترها برای اتصال به اینترنت ضروری هستند، در حالی که سوئیچ‌ها فقط برای دستگاه‌های متصل به یکدیگر استفاده می‌شوند.

برای مثال خانه‌ها و دفاتر کوچک به روتر برای دسترسی به اینترنت نیاز دارند، اما اکثر آنها به خرید سوئیچ شبکه نیاز ندارند، مگر اینکه به مقدار زیادی پورت اترنت نیاز داشته باشند. با این حال، دفاتر، شبکه‌ها و مراکز داده‌ بزرگ با ده‌ها یا صد‌ها رایانه معمولا به سوئیچ نیاز دارند.

سوئیچ شبکه دارای انواع مختلفی است که هنگام خرید نیاز است تا به آنها دقت داشته باشید.

انواع سوئیچ شبکه

انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ لایه 2 چیست؟ سوئیچ لایه 3 چیست؟

سوئیچ‌های شبکه می‌توانند در لایه 2 OSI(لایه پیوند داده) یا لایه 3(لایه شبکه) کار کنند. لایه 2، داده‌ها را بر اساس آدرس MAC مقصد سوئیچ می‌کند، درحالی که لایه 3، داده‌ها را بر اساس آدرس IP مقصد سوئیچ می‌کند. برخی از سوئیچ‌ها وجود دارند که توانایی انجام هر دو را دارند.

با این حال، اکثر سوئیچ‌ها، سوئیچ‌های لایه 2 هستند. سوئیچ‌های لایه 2 اغلب با استفاده از کابل‌های اترنت به دستگاه‌های موجود در شبکه خود متصل می‌شوند. کابل‌های اترنت، کابل‌های فیزیکی هستند که از طریق پورت‌های اترنت به دستگاه‌ها متصل می‌شوند.

تفاوت سوئیچ غیر مدیریتی و مدیریتی

سوئیچ غیر مدیریتی به سادگی پورت‌های اترنت بیشتری را در یک شبکه محلی ایجاد می‌کند تا دستگاه‌های محلی بیشتری بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. سوئیچ‌های غیر مدیریتی بر اساس آدرس‌های MAC دستگاه، داده‌ها را به عقب و جلو منتقل می‌کنند.

سوئیچ مدیریتی همان عملکر را برای شبکه‌های بسیار بزرگتر انجام می‌دهد و به مدیران شبکه، کنترل بسیار بیشتری بر نحوه اولویت بندی ترافیک ارائه می‌دهد. آنها همچنین مدیران را قادر می‌سازند تا شبکه‌های مجازی(VLAN) را برای تقسیم بیشتر یک شبکه محلی به قطعات کوچکتر راه اندازی کنند.

حالا که با انواع سوئیچ آشنا شدید، نیاز است تا از ویژگی‌های سوئیچ‌ها نیز باخبر شوید تا بتوانید هنگام خرید سوئیچ، بهترین نوع سوئیچ را انتخاب و تهیه کنید.

انواع ویژگی‌های سوئیچ شبکه

سرعت

سوئیچ‌ها در توان یا سرعت‌ها مختلف وجود دارند. برای مثال سوئیچ‌های پیکربندی ثابت می‌توانند اترنت سریع(10/10 مگابیت در ثانیه)، اترنت گیگابیتی(1000/100/10 مگابیت در ثانیه)، ده گیکابیت(10000/1000/100/10 مگابیت در ثانیه) و حتی 100/40 گیگابیت در ثانیه ارائه می‌دهند. سرعت سوئیچی که انتخاب می‌کنید برای خرید درواقع به نوع پروژه شما بستگی دارد.

ما در مجموعه تخصصی آریا ایمن، انواع سوئیچ‌های شبکه در توان‌های مختلف و سرعت‌های مختلف در اختیار مشتریان عزیز با بهترین قیمت و کیفیت قرار می‌دهیم. در صورتی که شما برای پروژه خود نیاز به سوئیچ شبکه‌ای با سرعت بالا دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به بخش “سوئیچ شبکه” مراجعه کنید. همچنین در صورتی که سوالی در زمینه نوع سوئیچ و سرعت آن دارید می‌توانید با شماره تلفن 05137051234 یا 02188909095 تماس حاصل فرمایید.

تعداد پورت‌ها

تعداد پورت‌های سوئیچ، از دیگر ویژگی‌های مهم برای خرید محسوب می‌شود. درواقع تعداد پورت‌های سوئیچ بستگی به تعداد افرادی دارد که می‌خواهند از آن استفاده کنند. زمانی که می‌خواهید خرید سوئیچ شبکه انجام دهید، حتما به تعداد کاربران آن و پورت‌های مورد نیاز دقت کنید تا بتوانید بهترین سوئیچ را تهیه کنید.

PoE در مقابل غیر PoE

PoE در مقابل بدون PoE

سوئیچ‌های PoE به شما امکان می‌دهد دستگاهی مانند تلفن IP، دوربین نظارتی یا اکسس پوینت بی سیم را از طریق کابلی که برای ترافیک داده استفاده می‌شود، تغذیه کنید. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا اندپوینت(endpoint)ها را در هرجایی که می‌خواهید قرار دهید، حتی در مناطقی که معمولا دسترسی به آنها دشوار است. این ویژگی‌ باعث شده است تا سوئیچ‌های PoE نسب به غیر PoE گران‌تر باشند.

سوئیچ‌های قابل انباشته در مقابل سوئیچ‌های مستقل

همانطور که کسب و کار شما(شبکه شما) رشد می‌کند، احتمالا نیاز به پشتیبانی بیشتر و بیشتر از دستگاه‌ها خواهید داشت که به معنای سرمایه گذاری روی سوئیچ‌های بیشتر است. سوئیچ‌های مستقل به عنوان یک موجودیت فردی با ظرفیت محدود مدیریت و پیکربندی می‌شوند.

جمع بندی

سوئیچ شبکه جزو یکی از اصلی‌ترین اجزای شبکه محسوب می‌شود که از آن برای برقراری ارتباط‌های موثرتر و بهتر می‌توان استفاده کرد. در این مقاله به بررسی انواع سوئیچ‌ها و همچنین ویژگی‌های ‌آنها پرداختیم و سعی داشتیم طی این مقاله شما را برای خرید سوئیچ شبکه راهنمایی کنیم.

ما به عنوان مجموعه آریا ایمن، یکی از برترین فروشندگان تجهیزات شبکه در ایران، در خدمت شما عزیزان برای تامین تجهیزات مورد نیاز شما هستیم. برای بررسی انواع تجهیزات شبکه مجموعه آریا ایمن، به “فروشگاه سایت” مراجعه کنید و انواع محصولات را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که محصول مورد نظر شما در سایت وجود نداشت، می‌توانید با شماره تلفن مجموعه(05137051234) تماس حاصل فرمایید و درخواست سفارش خود را ثبت کنید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای خرید سوئیچ شبکه کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه آریا ایمن را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *