...
تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته در مشهد طراحی، فروش و نصب

اکستندر شبکه چیست؟

اکستندر شبکه چیست

جدول محتوا

احتمالا تا به امروز با مشکلات پهنای باند کم Wi-Fi و شبکه‌های وایرلس برخورده‌اید و جویای یافتن یک راه حل برای این مشکل گشته‌اید. راه حل این موضوع یکی از تجهیزات شبکه بسیار کاربردی به نام اکستندر شبکه است.

در این مقاله میخواهیم به بررسی اکستندر شبکه، مزایا و معایب استفاده از آن و همچنین نکاتی هنگام خرید آن بپردازیم.

شما می‌توانید برای آشنایی با دیگر تجهیزات شبکه نیز، مقاله “معرفی انواع تجهیزات شبکه” را مطالعه کنید.

اکستندر شبکه چیست؟

اکستندر شبکه یا به اصطلاح توسعه دهنده شبکه، باعث افزایش پوشش شبکه وایرلس می‌شود. این دستگاه توانایی افزایش محدوده تحت پوشش شبکه وایرلس که معمولا 100 متر است را دارد و می‌تواند محدوده پوشش را تا 1000 متر افزایش دهد.

اکستندر شبکه ابتدا از یک اتصال سیمی یا backhaul سیمی برای حرکت در سراسر منطقه شبکه استفاده می‌کند. این بدان معناست که شما به جای تکیه بر سیگنال‌های بی‌سیم، از اتصالات قابل اطمینان و سرعت بالای کابل‌ها بهره‌مند می‌شوید.

پس از اتصال سیمی این دستگاه، دیگر نیازی به اضافه کردن سیم‌های اضافه دور تا دور شبکه خود نیستید و یک اکستندر شبکه می‌تواند به صورت موثر پوشش شبکه را افزایش دهد. البته دقت داشته باشید که انواع مختلف اکستندر وجود دارند که هر یک به روش خاصی باعث افزایش محیط تحت پوشش می‌شوند.

انواع اکستندر شبکه

نکات خرید اکستندر

  • اکستندرهای Wi-Fi: اکستندرهای Wi-Fi به شبکه Wi-Fi موجود متصل می‌شوند و باعث افزایش و گسترش برد آن می‌شوند. اکستندرهای Wi-Fi را می‌توان به صورت پاورلاین یا بی سیم به روتر متصل کرد.
  • اکستندرهای اترنت: اکستندرهای اترنت به یک پورت اترنت متصل می‌شوند و آن را به چندین پورت تبدیل می‌کنند. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های سیمی خود را مانند رایانه‌ها، کنسول‌های بازی و چاپگرها را به شبکه متصل کنید.

مزایای استفاده از اکستندر شبکه

  • افزایش پوشش شبکه: همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، یکی از اصلی‌ترین مزایای اکستندر شبکه، افزایش برد بی‌سیم و یا سیمی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در مناطقی از خانه یا محل کار که دسترسی به اینترنت ضعیف است، از اینترنت با سرعت بالاتری استفاده کنید.
  • رفع نقاط کور: اکستندرهای شبکه می‌توانند نقاط کور را در شبکه از بین ببرند و اینترنت پر سرعت و بدون قطعی را ارائه دهند. مناطقی مانند اتاق‌ها که دیوارها مانع ارسال درست سیگنال‌های شبکه می‌شوند، جزو نقاط کور محسوب می‌شوند.
  • بهبود عملکرد: اکستندرها می‌توانند عملکر شبکه شما را بهبود ببخشند، به خصوص برای دستگاه‌هایی که از شبکه بی‌سیم استفاده می‌کنند.
  • کاهش هزینه‌ها: استفاده از اکستندر نسبت به استفاده از کابل‌ کشی‌های سخت یا استفاده از سیستم‌های مش(mesh) از هزینه بسیار پایین‌تری برخوردار است.

معایب استفاده از اکستندر شبکه

  • کاهش نسبی سرعت: با افزایش دستگاه‌های متصل به اکستندر، پهنای باند موجود بین آنها تقسیم می‌شود و در نتیجه ممکن است باعث کاهش سرعت کلی شبکه شود.
  • تاخیر بیشتر: اضافه شدن یک دستگاه اضافی به مسیر شبکه باعث افزایش زمان تاخیر می‌شود و ممکن است بر عملکرد برخی از کاربردهای حساس به تاخیر مانند بازی‌های آنلاین و تماس‌های ویدیویی تاثیر بگذارید.
  • محدودیت در دامنه پوشش: هر چند وظیفه اصلی اکستندرها افزایش پوشش شبکه است، اما هنوز هم محدودیت‌هایی در میزان افزایش دامنه دارند. در صورتی که فاصله بین اکستندر و روتر اصلی بسیار زیاد باشد، عملکرد آنها بهینه نخواهد بود.
  • مسائل امنیتی: استفاده از اکستندر شبکه ممکن است به نقاط ضعف امنیتی بیشتری در شبکه منجر شود، به خصوص اگر تنظیمات امنیتی مناسبی برای آن پیاده سازی نشده باشد.

نکاتی برای انتخاب و خرید اکستندر شبکه

انواع اکستندر

نوع اکستندر

نوع اکستندری که انتخاب می‌کنید، به نوع نیاز و نوع شبکه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید برد شبکه Wi-Fi خود را گسترش دهید، نیاز است تا از یک اسکتندر Wi-Fi استفاده کنید و اگر می‌خواهید پورت‌های اترنت بیشتری به شبکه خود اضافه کنید، به یک اکستندر اترنت نیاز دارید.

باند فرکانس

اکستندرهای شبکه در دو باند 2.4گیگاهرتز و 5گیگاهرتز عرضه می‌شوند و تفاوت‌ آنها در این است که باند 2.4گیگاهرتز برد بیشتری دارد، اما کندتر است و باند 5گیگاهرتز سریع‌تر است، اما از برد کوتاه‌تری برخوردار است. انتخاب باند فرکانس به نوع شبکه و نیاز شما بستگی دارد.

تعداد پورت‌ها

اگر قصد دارید چندین دستگاه را به اکستندر شبکه متصل کنید، به اکستندری با پورت‌های زیاد نیاز دارید.

امنیت

به دنبال اکستندری باشید که از پروتکل‌های امنیتی قدرتمندی پشتیبانی می‌کنند و از رمزگذاری WPA2 یا بالاتر پشتیبانی می‌کنند تا امنیت شبکه شما به خطر نیافتد.

برند

یکی دیگر از اصلی‌ترین نکاتی که نیاز است تا هنگام خرید اکستندر به آن دقت داشته باشید، برند اکستندر است. برندهایی مانند TP-Link و Tenda به عنوان برترین تولیدکنندگان اکستندر شبکه محسوب می‌شوند و محصولاتی با کیفیت بالا تولید می‌کنند.

جمع بندی

اکستندر شبکه، یکی دیگر از تجهیزات مهم در یک شبکه محسوب می‌شود که می‌تواند به افزایش باند شبکه و دسترسی نقاط کور به اینترنت کمک کند. استفاده از این دستگاه در شبکه دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم و همچنین نکاتی را برای خرید این دستگاه معرفی کردیم.

در صورتی که قصد خرید اکستندر شبکه را دارید و اکستندر مناسب خود را پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به بخش “سایر تجهیزات اکتیو” سایت آریا ایمن مراجعه کنید. ما در این بخش انواع اکستندرهای شبکه را با ویژگی‌های مختلف موجود داریم که می‌توانید به راحتی اکستندر مناسب خود را انتخاب و تهیه کنید. همچنین اگر نیاز به راهنمایی‌ برای خرید اکستندر شبکه دارید، می‌توانید به راحتی با شماره تلفن 05137051234 تماس حاصل فرمایید و از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله شما را با انواع اکستندر شبکه آشنا کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه آریا ایمن را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.