...
تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته در مشهد طراحی، فروش و نصب

راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته

جدول محتوا

دوربین‌های مداربسته جزو دسته محصولاتی محسوب می‌شوند که تنوع بسیار زیادی دارند، به همین دلیل انتخاب دوربین مداربسته مناسب از بین انواع بسیار زیاد آنها می‌تواند کمی سخت باشد. علاوه بر تنوع در مدل‌های دوربین‌ها مداربسته، تنوع در برندهای این دستگاه نیز وجود دارد که می‌تواند باعث سردرگمی شما شود.

در این مقاله می‌خواهیم راهنمای جامعی برای خرید بهترین دوربین مداربسته را داشته باشیم و مواردی مانند انواع دوربین‌های امنیتی، ویژگی‌ها، افزونه‌ها، ویژگی‌ها و همچنین برندهای دوربین‌های امنیتی را مورد بررسی قرار دهیم.

راهنمای خرید دوربین مداربسته

همانطور که گفتیم نیاز است تا قبل از خرید دوربین‌های مداربسته به نکاتی توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع این محصول را تهیه و به بهترین شکل از آن استفاده کنید. در ادامه به بررسی نکاتی که نیاز است تا قبل از خرید به آنها توجه داشته باشید میپردازیم.

نکاتی برای خرید دوربین مداربسته

قبل از خرید نیاز است تا بررسی کنید که چه نوع استفاده‌ای از دوربین مداربسته می‌خواهید داشته باشید، برای مثال نیاز است تا از دوربین‌های مداربسته دام استفاده کنید که ظاهری زیبا دارد یا نیاز است تا از دوربین‌های با دقت بالای صنعتی استفاده کنید. این مورد جزو اولین نکاتی است که قبل از خرید باید آن را بررسی کنید.

یکی دیگر از نکاتی که می‌توان مثال زد، بررسی انواع برند‌های دوربین‌های مداربسته است. هنگام خرید نیاز است تا شما اطلاعات زمینه‌ای درباره برندهای تولید کننده داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول با بهترین برند را تهیه کنید. در ادامه نکات بیشتری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع دوربین مداربسته

همانطور که گفتیم اولین نکته‌ای که باید آن را مورد بررسی قرار دهید، نوع استفاده است. برای مثال شما نیاز دارید که از دوربین مداربسته برای محیط داخلی فروشگاه خود استفاده کنید، پس باید دوربینی را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال نکند و همچنین ظاهری زیبا داشته باشد. در ادامه شما را بیشتر با انواع دوربین‌های امنیتی آشنا می‌کنیم.

دوربین مداربسته صنعتی یا دوربین مداربسته C-Mount

دوربین مداربسته C-Mount

دوربین‌های مداربسته صنعتی جزو دسته دوربین‌هایی هستند که توانایی دوام آوردن در شرایط و محیط‌های سخت را دارند، برای مثال توانایی تحمل دما‌های بالا و همچنین ضربان ناگهانی ساخت را دارا هستند. به همین دلیل این نوع دوربین‌ها معمولا برای محیط‌های کارخانه‌ای و صنعتی که می‌توان گفت جزو دسته محیط‌هایی با شرایط سخت هستند، بسیار مناسب‌اند.

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت توانایی تحمل شرایط آب و هوایی خاص مانند باران‌های شدید، گردوغبار و برف را دارد به همین دلیل جزو دسته‌ دوربین‌هایی قرار می‌گیرد که در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این نوع دوربین‌ها معمولا در محیط‌های بیرونی فروشگا‌ه‌ها، منازل و همچنین باغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته گنبدی

دوربین‌های مداربسته دام به دلیل داشتن ظاهری زیبا و همچنین توانایی ضبظ صدا و صوت بیشتر در محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال از این نوع دوربین‌ها بیشتر درون فروشگاه‌ها و همچنین برخی اماکن عمومی استفاده می‌شود.

دوربین مداربسته کوچک یا میناتوری یا پین هول

دوربین مداربسته کوچک یا میناتوری یا پین هول

دوربین‌های مداربسته مینیاتوری در مواردی که نمی‌خواهید افراد متوجه وجود دوربین شوند استفاده می‌شود. از این نوع دوربین‌ها می‌توان در مکان‌های خاصی از فروشگاه‌، اماکن مسکونی و همچنین هتل‌ها استفاده کرد.

دوربین پلاک خوان یا LPR

دوربین‌های پلاک خوان جزو دسته دوربین‌های خاص محسوب می‌شوند که در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌های عمومی و جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع دوربین‌ها دارای نرم افزار و سخت افزار خاصی هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا تصویر پلاک خودرو را تشخیص، ضبط و آنالیز کنند.

این پنج مدل دوربین جزو رایج‌ترین مدل دوربین‌های مداربسته محسوب می‌شوند، اما مدل دوربین‌ها به همین چهار مدل ختم نمی‌شوند و مدل‌های مختلفی برای استفاده‌های مختلفی وجود دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع دوربین‌های امنیتی، می‌توانید مقاله انگلیسی “What is a UVC camera? What are the different types of UVC cameras?” را مطالعه کنید.

همچنین برای آشنایی بیشتر با دوربین‌های پلاک خوان، می‌توانید مقاله “راهنمای خرید دوربین پلاک خوان” را مطالعه کنید.

پس از بررسی و انتخاب مدل مورد نیاز خود، زمان آن میرسد تا ویژگی‌های دوربین را بررسی کنید. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دوربین‌ها در آنها متمایز می‌شوند میپردازیم.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین‌های مداربسته

دوربین‌های مداربسته قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که هنگام خرید نیاز است تا نسبت به آنها آگاهی کافی داشته باشید تا بتوانید محصول مورد نیاز خود را به درستی انتخاب و خریداری کنید.

ضبط ویدیو با کیفیت بالا و زاویه باز

ضبط ویدیو با کیفیت بالا

اولین و می‌توان گفت مهم‌ترین قابلیت‌ که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، ضبط ویدیو با کیفیت بالا و زاویه باز است. درواقع همانطور که میدانید هدف اصلی دوربین‌ مداربسته گرفتن تصاویر واضح است تا در صورت اتفاقات بتوان تصاویر را به درستی بررسی کرد. همچنین یک دوربین باید دارای لنز زاویه باز باشد تا بتواند منطقه وسیعی را تحت پوشش خود قرار دهد.

دید در شب

ویژگی دید در شب

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای خرید دوربین‌هایی که برای محیط‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ویژگی‌ یا قابلیت دید در شب است. درواقع دوربین شما به صورت 24ساعته درحال ضبط اتفاقات است به همین دلیل نیاز است تا بتواند در شب هم به صورت واضح تصاویر و اتفاقات را ضبط کند، به همین دلیل داشتن ویژگی دید در برای دوربین‌های مدار بسته‌ای که در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار اهمیت دارد.

 دسترسی از راه دور

دسترسی از راه دور

مطمئن باشید که همیشه در کنار دوربین نخواهید بود و همیشه به دستگاه دسترسی نخواهید داشت، اما ممکن است زمانی که دسترسی به دوربین ندارید، نیاز به بررسی اتفاقات داشته باشید. در این مورد نیاز است تا دوربین مداربسته شما از ویژگی‌ دسترسی از راه دور پشتیبانی کند تا شما بتوانید در هر مکانی که هستید به راحتی با استفاده از گوشی موبایل خود، دوربین‌های خود را بررسی کنید.

بازیابی خودکار شبکه

بازیابی خودکار شبکه

در برخی موارد ممکن است که اتصال دوربین به شبکه قطع شود، در این صورت امکان از دست رفتن ویدیوهای ضبط شده وجود دارد. ویژگی‌ در بین دوربین‌های مداربسته به نام بازیابی شبکه وجود دارد که باعث می‌شود، هنگامی که اتصال به شبکه قطع شد، دوربین به صورت خودکار فایل‌های ضبط شده را در کارت SD درون خود ذخیره کند و زمانی که دوباره اتصال به شبکه برقرار شد، اطلاعات و ویدیوها را به شبکه انتقال دهد.

این ویژگی‌ها جزو اصلی‌ترین ویژگی‌هایی هستند که شما زمان خرید دوربین نیاز است تا آنها را بررسی کنید و درصورت وجود آنها اقدام به خرید کنید. اما در نظر داشته باشید که ویژگی‌های موجود برای دوربین‌های مداربسته به همین چند ویژگی خلاصه نمی‌شوند.

افزودنی‌ها و نرم‌ افزارهای دوربین‌های مداربسته

برخی از دوربین‌های مداربسته جدا از ویژگی‌هایی که به صورت پیش فرض دارا هستند، توانایی پشتیبانی کردن از برخی افزودنی‌ها و نرم افزار‌هایی را نیز دارند که به بهبود توانایی دوربین‌های مداربسته کمک می‌کنند.

برای مثال برخی از دوربین‌ها از نرم افزارهایی پشتیبانی می‌کنند که به دوربین‌های امنیتی توانایی تشخیص چهره را می‌دهد. این نوع دوربین‌ها توانایی ثبت چهره و بررسی دوباره آن را دارند که می‌تواند به تشخیص چهره افراد کمک کند. این نوع نرم افزارها و دوربین‌های امنیتی بیشتر برای مصادیق امنیت برای بررسی و تشخیص چهره افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع دیگر از نرم افزارهایی که می‌توان به برخی از دوربین‌های مداربسته اضافه کرد، نرم افزار‌هایی است که توانایی بررسی خط تولید را دارند. این نوع نرم افزارها باعث می‌شوند تا دوربین‌های امنیتی توانایی بررسی بخش‌های مختلف خط تولید را داشته باشند و بتوانند به بررسی کالا و تشخیص کیفیت آن بپردازند.

این نوع نرم افزارها بسته به نوع دوربین امنیتی، می‌توانند به بهبود کیفیت این دوربین‌ها کمک کنند و باعث افزایش کاربرد آنها شوند.

پس از بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین‌های مداربسته، زمان آن میرسد تا سراغ یکی دیگر از نکات مهم، یعنی نوع تکنولوژی دوربین برویم.

تکنولوژی دوربین مداربسته

تکنولوژی دوربین مداربسته

درواقع دوربین‌های مداربسته براساس نوع تکنولوژی جمع آوری اطلاعات به چندین دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی چند نمونه از تکنولوژی‌های موجود برای این نوع دوربین‌ها میپردازیم.

تکنولوژی آنالوگ

دوربین امنیتی آنالوگ از فناوری قدیمی آنالوگ برای جمع آوری و انتقال اطلاعات ویدیویی استفاده می‌کند. دوربین‌های آنالوگ، فیلم را با فرمت آنالوگ از طریق خطوط کواکسیالبه تجهیزات ضبط مانند DVR ارسال می‌کنند.

تکنولوژی AHD

دوربین مداربسته AHD یک استاندارد نظارت تصویری مداربسته تلویزیونی آنالوگ با کیفیت بالا است که از کابل کواکسی برای انتقال ویدیوی HD از دوربین‌های امنیتی به دستگاه‌های DVR استفاده می‌کند. AHD از رزولوشن 720p تا 8MP HD پشتیبانی می‌کند.

تکنولوژی UVC

دوربین‌های UVC(کلاس ویدیویی USB) دستگاه‌هایی هستند که از USB تغذیه می‌کنند و یک عملکرد استاندارد پخش ویدئو را در خود جای داده‌اند.

پروتکل‌های دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته‌ای که تحت شبکه فعالیت می‌کنند دارای پروتکل‌های خاصی هستند که بر اساس آنها به شبکه متصل می‌شوند. درواقع به صورت کوتاه می‌توان گفت، پروتکل به قوانین جهانی گفته می‌شود که تولید کنندگان باید براساس آنها دستگاه‌های خود را تولید کنند. پروتکل‌ها باعث ایجاد امنیت برای ارتباط بین دوربین‌های امنیتی و شبکه می‌شود.

علاوه بر امنیت، برخی پروتکل‌ها توانایی اضافه کردن ویژگی‌هایی را به دوربین‌های امنیتی دارند. برای مثال با استفاده از پروتکل NTP می‌توان نگرانی تنظیم نبودن تاریخ و زمان دوربین‌های امنیتی را از بین ببرد و نیازی نباشد که شما به صورت مرتب تاریخ و ساعت دوربین‌های امنیتی را تنظیم کنید.

حالا که با انواع ویژگی‌ها و همچنین مدل‌ها و تکنولوژی‌های دوربین‌های مداربسته آشنا شدید، زمان آن رسیده تا با چند نمونه از برترین برندهای تولیدی دوربین‌های امنیتی آشنایی پیدا کنید.

برترین برندهای دوربین مداربسته

مایلسایت(Milesight)

برند مایلسایت

مایلسایت یکی از برندهای برتر در زمینه تولید تجهیزات مربوط به سیستم‌های نظارت تصویری(دوربین مداربسته) و سیستم‌های امنیتی در جهان می‌باشد که در بازار ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.

برای بررسی محصولات این برند می‌توانید به بخش “دوربین‌های مداربسته” مراجعه کنید. همچنین برای بررسی محصولات مایلسایت می‌توانید به بخش “محصولات برند مایلسایت” مراجعه کنید.

هایک ویژن(Hikvision)

برند هایک ویژن

هایک ویژن یکی دیگر از تولید کنندگان برتر در زمینه دوربین‌های امنیتی میباشد که در سراسر جهان نمایندگی و فروشنده دارد. جزو افتخارات این برند می‌توان به کسب رتبه اول در فروش دوربین مداربسته در جهان، در سال 2018 اشاره کرد. میانگین قیمتی محصولات این برند بین 3میلیون تا 2میلیون تومان میباشد.

سونی(Sony)

برند سونی

سونی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندها در زمینه تولید دوربین‌های عکاسی و همچنین دوربین‌های امنیتی محسوب می‌شود. این برند علاوه بر پرطرفدار بودن جزو دسته برندهای با کیفیت محسوب می‌شود. میانگین قیمت محصولات معمولی این برند 2میلیون تومان میباشد.

هایلوک(Hilook)

هایلوک جزو زیر شاخه‌های برند برتر های ویژن محسوب می‌شود که جزو دسته برندهای جوان است. این برند در سال 2018 توسط شرکت هایک ویژن معرفی شده است و محصولات این برند نسبت به محصولات شرکت هایک ویژن از قیمت پایین‌تری برخوردار است. درواقع به نوعی هایک ویژن این برند را برای ارائه محصولات اقتصادی‌تر خود ارائه کرده است.

یونی ویو(Uniview)

یونی ویو جزو برندهای چینی تولید کننده دوربین‌های امنیتی است. این برند جزو دسته برند‌هایی است که در بازار سیستم‌های امنیتی جهانی از جایگاه خوبی برخوردار است و دوربین‌های مداربسته IP قدرتمندی تولید می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با هر یک از این برندها، می‌توانید مقاله “برترین برندهای دوربین مداربسته” را مطالعه کنید.

خرید هارد مناسب دوربین مداربسته

یکی از چالش‌هایی که هنگام خرید دوربین مداربسته وجود دارد، خرید هارد مناسب است که درواقع توانایی ذخیره سازی ویدئوهای ضبط شده را به صورت مداوم داشته باشد و همچنین فضای مورد نیاز را نیز تامین کند.

در صورت برخورد با این چالش، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله “محاسبه هارد دوربین مداربسته” را مطالعه کنید.

جمع بندی

دوربین مداربسته به عنوان یکی از محصولات مهم امنیتی برای فروشگاه‌ها و اماکن عمومی محسوب می‌شود و هنگام خرید این محصول نیاز است تا به مدل و تکنولوژی آن دقت داشته باشید تا با نوع استفاده و نوع نیاز شما همخوانی داشته باشد.

طی این مقاله به بررسی انواع مدل‌های دوربین امنیتی، ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، تکنولوژی‌ها و برندهای دوربین‌های امنیتی پرداخته‌ایم تا بتوانید هنگام خرید راحت‌تر محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

مجموعه آریا ایمن، به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های فروش تجهیزات امنیتی و تجهیزات شبکه در خدمت شما برای تامین تجهیزات امنیتی مورد نیاز شما می‌باشد. برای بررسی انواع دوربین‌های امنیتی مجموعه آریا ایمن می‌توانید به بخش “دوربین‌های مداربسته” مراجعه کنید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای خرید بهترین دوربین مداربسته کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه آریا ایمن را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.