...
تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته در مشهد طراحی، فروش و نصب

راهنمای خرید محصولات برند میکروتیک

راهنمای خرید محصولات میکروتیک

جدول محتوا

یکی از آشناترین برندها و می‌توان گفت نام‌ها برای متخصصان شبکه، “میکروتیک” است. برند میروتیک به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه در جهان محسوب می‌شود و محصولات این برند جزو اولین انتخاب‌‌های هر متخصص شبکه برای ایجاد یک شبکه قدرتمند محسوب می‌شود.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی برند میکروتیک بپردازیم و محصولات این برند قدرتمند را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در ادامه مقاله می‌خواهیم نکاتی را برای خرید روتر‌های میکروتیک که جزو برترین محصولات این برند محسوب می‌شوند، معرفی کنیم.

معرفی برند میکروتیک

راهنمای خرید محصولات برند میکروتیک

همانطور که گفتیم، برند میکروتیک جزو برترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه در جهان محسوب می‌شود که طرفداران بسیار زیادی در بین متخصصان شبکه دارد. این شرکت در زمینه تولید انواع رورتر‌های سیمی و بی سیم، سوئیچ‌های شبکه، اکسس پوینت و همچنین سیستم‌ عامل‌ها و نرم‌ افزارهای کمکی فعالیت دارد.

یکی از محصولات شاخص و منحصر به فرد میکروتیک که باعث شده است که این شرکت نسبت به سایر شرکت‌های تولیدی تجهیزات شبکه جدا شود و به نوعی منحصر به فرد شناخته شود، سیستم عامل RouterOS است که برای روترها بر روی هسته دبیان گنو/لینوکس ساخته شده است.

معرفی RouterOS

همانطور که گفتیم یکی از شناخته شده‌ترین محصولات برند میکروتیک، روترهای آن است که دلیل محبوبیت این دسته از محصولات این برند، داشتن سخت افزار قوی در کنار سیستم عامل قدرتمند RouterOS است که تولیدی خود شرکت میکروتیک است.

سیستم عامل RouterOS با در نظر گرفتن ارائه دهندگان خدمات اینترنت(ISP) توسعه یافته است و تمام ویژگی‌های ضروری برای مدیریت شبکه و اتصال به اینترنت، از جمله مسیریابی، فایروال، مدیریت پهنای باند، قابلیت‌های اکسس پوینت بی سیم، backhaul لینک، هات اسپات gateway و قابلیت‌های سرور VPN را در بر می‌گیرد.

ارتباط با این سیستم عامل عمدتا از طریق Winbox انجام می‌شود که یک رابط کاربری گرافیکی با RouterOS نصب شده بر روی روتر شبکه فراهم می‌کند. Winbox دسترسی به دستگاه را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، دسترسی به RouterOS از طریق FTP Telnet، سریال کنسول، API، اپلیکیشن موبایل و اتصالات SSH امکان پذیر است.

حالا که با یکی از منحصر به فردترین محصولات برند میکروتیک آشنا شده‌اید، زمان آن رسیده که با دیگر دسته محصولات این برند نیز آشنا شوید و ویژگی‌های هر یک را بدانید.

معرفی محصولات برند میکروتیک

معرفی محصولات برند میکروتیک

رادیو وایرلس میکروتیک

رادیو وایرلس‌های میکروتیک برای دریافت و انتقال داده‌ها از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از شاخصه‌های اصلی رادیو وایرلس‌های میکروتیک، مقاوم بودن آنها در شرایط سخت آب و هوایی است که باعث شده این رادیو وایرلس‌ها در شرایط سخت آب و هوایی نیز بتوانند ارتباطی مطمئن و تضمین شده را بوجود بیاورند.

رادیو وایرلس‌های میکروتیک با دارا بودن مشخصات سخت افزاری قوی می‌توانند داده‌ها را با سرعت بالا انتقال دهند و دسترسی به اطلاعات را تقریبا از هر مکان و در هر زمان فراهم کنند.

مجموعه آریا ایمن به عنوان یکی از مجموعه‌های فروش تجهیزات شبکه و امنیت در ایران محسوب می‌شود. ما در این مجموعه انواع رادیو وایرلس‌های میکروتیک را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به بخش “رادیو وایرلس”، انواع رادیو وایرلس‌های میکروتیک موجود در این مجموعه را بررسی کنید و رادیو وایرلس مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

همچنین در صورتی که رادیو وایرلس مدنظر شما در بین محصولات مجموعه ما قرار نداشت، می‌توانید با شماره تلفن 05137051234 تماس حاصل فرمایید و درخواست ثبت سفارش انجام دهید.

سوئیچ شبکه میکروتیک

سوئیچ شبکه میکروتیک

سوئیچ شبکه یکی دیگر از محصولات برند میکروتیک است که برای ایجاد شبکه‌ای مطمئن مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوئیچ‌های میکروتیک می‌توانند دستگاه‌های یک شبکه را به یکدیگر متصل کنند و پکت‌های داده‌ را با سرعت بالا انتقال دهند. یکی از برترین ویژگی‌های سوئیچ میکروتیک، امنیت بالای آن است که می‌توانند شبکه‌ای امن را ایجاد کنند.

برای بررسی انواع سوئیچ‌های شبکه مجموعه آریا ایمن می‌توانید به بخش “سوئیچ شبکه” مراجعه کنید.

مودم میکروتیک

مودم‌های میکروتیک مانند دیگر محصولات این برند برای ایجاد شبکه‌ای قدرتمند و مطمئن از مشخصات سخت افزاری قدرتمندی برخوردار هستند. این مودم‌ها می‌توانند شبکه‌های خانگی قدرتمند و پر سرعتی را برای انتقال و همچنین دریافت اطلاعات ایجاد کنند.

برای بررسی مودم‌های میکروتیک می‌توانید به بخش “روتر و مودم” مراجعه کنید.

اکسس پوینت میکروتیک

اکسس پوینت میکروتیک

اکسس پوینت‌های میکروتیک می‌توانند مکان‌های بزرگ و کوچکی(بسته به نوع آن دارد) را پوشش دهند و اتصالاتی مطمئن و تضمین شده را بوجود بیاورند. اکسس پوینت‌های میکروتیک از تکنولوژی‌های مختلفی مانند WIFI4 و WIFI5 برای ایجاد اتصالات قوی استفاده می‌کنند.

برای بررسی اکسس پوینت‌های برند میکروتیک می‌توانید به بخش “اکسس پوینت” مراجعه کنید.

روتر میکروتیک

همانطور که گفتیم روترهای برند میکروتیک به عنوان برترین و شناخته‌ شده‌ترین محصولات این برند شناخته می‌شوند که به دلیل قدرت بالای این روترها و همچنین داشتن RouterOS است که باعث شده تا کاربرد این دستگاه راحت‌تر و بهتر شود.

برای بررسی روتر‌های میکروتیک می‌توانید به بخش “روتر و مودم” مراجعه کنید.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم نکاتی را برای خرید شناخته شده‌ترین محصول برند میکروتیک، یعنی روتر‌های این برند به شما معرفی کنیم.

نکاتی برای خرید روتر میکروتیک

نکاتی برای خرید خرید روتر میکروتیک

هنگام خرید روتر برند میکروتیک لازم است تا به چند نکته دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین روتر را برای استفاده خود انتخاب و تهیه کنید.

به چه نوع روتری نیاز دارید؟

روترها براساس پهنای باند به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند به همین دلیل نیاز است تا قبل از تهیه روتر، پهنای باند مد نظر خود را بررسی کنید تا بتوانید بهترین روتر میکروتیک را تهیه کنید.

در صورتی که برای بررسی پهنای باند و تهیه بهترین روتر میکروتیک نیاز به کمک دارید می‌توانید از مجموعه بتا سرویس با تماس به شماره تلفن 05137051234 کمک بگیرید.

آیا روتر شما با ارائه دهنده اینترنت(ISP) شما سازگار است؟

قبل از تهیه روتر نیاز است تا از ارائه دهنده اینترنت بپرسید که چه مدل روترها با آنها سازگار است. البته مجموعه آریا ایمن نیز می‌تواند به شما برای انتخاب بهترین روتر میکروتیک که با ISP شما سازگار است، کمک کند.

آیا روتر شما از سرعت اینترنت شما پشتیبانی می‌کند؟

هنگام خرید روتر حتما به حداکثر سرعت پشتیبانی شده توسط فرکانس‌های 2.4GHz و 5GHz روتر خود توجه کنید و بررسی کنید که روتر توانایی پشتیبانی از سرعت اینترنت شما را دارد.

به دنبال یک پروتکل وایرلس جدید باشید

هنگام خرید روترهای میکروتیک، قطعا با اعداد 802.11 به همراه یک حرف یا ترکیبی از حروف برخواهید خورد. این پروتکل وایرلس یا استاندارد وای فای نامیده می‌شود که به شما می‌گوید توان و برد روتر چقدر است. جدیدترین پروتکل‌های وایرلس شامل 11n(Wi-Fi 4)، 11ac(Wi-Fi 5) و 11ax(Wi-Fi 6) هستند.

ویژگی‌های روتر را در نظر داشته باشید

روترها دارای ویژگی‌هایی مانند پروتکل‌ها امنیتی، لود بالانسینگ و کیفیت خدمات(QoS) هستند که نیاز است تا هنگام خرید روتر به آنها دقت داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های روتر می‌توانید مقاله “راهنمای خرید روتر و مودم” را مطالعه کنید.

مشکلات رایج محصولات برند میکروتیک

جالب است بدانید با اینکه محصولات برند میکروتیک از مشخصات سخت افزاری بالایی برخوردار هستند و جزو پرطرفدارترین برندهای تجهیزات شبکه محسوب می‌شوند، دارای برخی مشکلات رایجی هستند. در ادامه چند نمونه از این مشکلات را که توسط کاربران گفته شده‌اند را بررسی می‌کنیم.

پیچیدگی فرآیند راه اندازی

برخی از کاربران، پیکربندی سیستم عامل RouterOS را غیر قابل درک می‌دانند و گفته‌اند که برای استفاده از این سیستم عامل، نیاز است تا دانش پشرفته در علوم کامپیوتر دارید. همچنین آنها از پیچیدگی فرآیند راه اندازی و دشواری در پیمایش در تنظیمات سیستم ابراز ناامیدی کرده‌اند.

لود بالانسینگ گران

برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که لود بالانسینگ به چندین دستگاه میکروتیک نیازمند هزینه‌های بالایی است. این هزینه اضافی می‌تواند مانعی برای مشاغل کوچک یا افرادی باشد که به دنبال اجرای لود بالانسینگ در شبکه خود هستند.

جمع بندی

برند میکروتیک به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه در جهان محسوب می‌شود که برای ایجاد شبکه‌ای مطمئن و قدرتمند، از سخت افزارهای قدرتمندی در محصولات خود استفاده می‌کند.

در این مقاله به معرفی انواع محصولات میکروتیک، نکاتی برای خرید روترهای میکروتیک و همچنین برخی مشکلات رایج محصولات میکروتیک پرداختیم.

مجموعه آریا ایمن به عنوان یکی از برترین فروشندگان تجهیزات شبکه و امنیت در خدمت شما عزیزان برای تامین انواع تجهیزات شبکه میکروتیک میباشد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش “برند میکروتیک“، انواع تجهیزات شبکه برند میکروتیک را بررسی کنید و محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.